noccy Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei! Jeg trenger et program som registrerer museklikk på følgende måte Klikk1 0,00 sekunder Klikk2 3,45 sekunder Klikk3 7,78 sekunder Klikk4 13,47 sekunder osv. i en tabell Noen som kjenner et slikt program? Lenke til kommentar
RauRau Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Dette kan du lage veldig enkelt med kanskje 2 kode linjer i for eksempel Visual Basic. kanskje andre kan hjepe med å skrive programmet? Lenke til kommentar
noccy Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Ja det var det jeg trodde..... Har dessverre ikke nok kunnskap om vB selv.....noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Rein nysgjerrighet, hvorfor skal du ha et slikt program ? Lenke til kommentar
noccy Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Skal bruke det til å registrere en del hendelser som skjer med ujevne intervaller. hendelsene er listet i en egen tabell, og jeg vil legge til en kolonne med tidspunktene for hendelsen. Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvor langt tidsrom vil du registrere over? Tenker du å sitte og overvåke et eller annet og så klikke når noe inntreffer? Det krever litt mer enn 2 linjer i VB Spesielt om du må ha en nøyaktighet på 2 desimaler. Men jeg skal prøve å hjelpe deg. Lenke til kommentar
noccy Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Alt fra 10 sekunder til 30 minutter - med en nøyaktighet ned til minst 1/10 sekund Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Må jobbe litt også, men skal legge ut et program på web før kl 15. Holder det ? Lenke til kommentar
RauRau Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei nå er jeg ikke den rette til å programmere, men har faktisk jobbet litt med visual basic. Tror ikke d skal mye til. i VB kan du skrive koder på hendelser det vil si "ved musklikking". Du trenger altså ikke en timer. koden fil bestå av en integer I := I+1. og en rutine som skriver til en fil. (klokkeslett & " museklikk " & I) Kanskje ikke 2 linjer. Men i allefall ikke mange i tilleg må man lage det grafiske grensesnittet. kan noen som har programmert i VB bekrefte/avkrefte d jeg sier? Roger Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Problemet er at standard tidskode ikke operer med 1/10 sekund. Uansett, nå ligger et enkelt program kalt ClickTime ute på www.sether.info. Håper det gjør nytten 8) Lenke til kommentar
noccy Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Tusen takk!!! :smile: :smile: Lenke til kommentar
RauRau Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Dette var bra Nå har jeg det installert på PCen min. (i tilfelle jeg skulle trenge noe sånt jeg og ) Men dekker dette noccy's behov fult ut? (man er begrenset til å klikke på en liten del av skjermen) Lenke til kommentar
rks Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Skulle det ikke dekke behovet, får han bare komme tilbake med nye ønsker.... Fant ut at det var enklest (og raskest, jeg brukte lunsjen) å gjøre det på den måten. Lenke til kommentar
noccy Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Hei igjen =) Har bedrevet litt betatesting, og programmet fungerer utmerket! Hadde det omfattet alle museklikk hadde det vært enda bedre, men dette er ikke en nødvendighet :smile: Neste steg for meg er å få laget en makro i access hvor jeg kan bruke de registrerte tidene til å "time" skifte mellom poster i et skjema.... Jeg vil legge inn tidene som en egen kolonne i tabellen, og deretter bla gjennom postene i tur og orden. Post 1 vises i f.eks 3,2 sekunder, før det skifter til post 2. etter f.eks 7,6 sekunder skifter det til posr 3 osv....... Tar i mot forslag med takk her også :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
rks Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Versjon 0.9.2 er lagt ut på www.sether.info! Denne logger alle museklikk (alle kanpper) , hvorsomhelst .... Lenke til kommentar
noccy Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 ooo Supert!!!!! :smile: Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Morsomt lite program, RKS, men var det nødvendig med installasjonsprosess, egentlig? Lenke til kommentar
rks Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er en OCX og en DLL som må registreres. Alt ligger i cab-fila, så du kan gjøre det manuelt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå