Gå til innhold

Plasserer ram i Bygge pc guiden, virker merkelig?

melvh

Anbefalte innlegg

Slik forklarer de hvordan man skal plassere ram i denne guiden http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg...en_selv/45552/3

"Sett på plass minnemodulene. De trykkes forsiktig ned på den ene siden først, så den andre. Du skal ikke bruke mye makt her, så sjekk at du har satt de riktig vei dersom det butter. Klikk på "hempene" på hver side - disse skal heller ikke være spesielt harde å få på plass."

Er det ikke heller slik at man skal dytte ned samtidig og vippe de på plass om det ikke skjer automatisk?

Det at de kobler til ram og cpu uten at hovedkortet er skrudd til kabinettet, er ikke det slitsomt eller skadelig for de små taggene under hovedkortet?

Setter pris på kjappe svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Farlig for plastsakene er det ikke, de ryker når de selv vil og er noe dritt, de som kjenner til 775 og 1366 plattformen skroter Intel kjøleren og kjøper en med bakplate og denne må påmonteres utenfor kabbisen..

Ideelt sett har du rett angående minnebrikkene, men det funker slik som de har gjort det også.

Lenke til kommentar
Farlig for plastsakene er det ikke, de ryker når de selv vil og er noe dritt, de som kjenner til 775 og 1366 plattformen skroter Intel kjøleren og kjøper en med bakplate og denne må påmonteres utenfor kabbisen..

Ideelt sett har du rett angående minnebrikkene, men det funker slik som de har gjort det også.

Jeg får bare prøve meg da :) Jeg har 775 intel og kan bare kjøre med stock vifte nå pga pengemangel. Kan dere anbefalle at jeg setter det i kabinettet først eller gjør slik som de har gjort at de monterer cpu vifte og ram først mens det ligger på bordet. Er så redd for at noe under hovedkortet skal bli ødelagt når jeg trykker rammen på plass :S

Lenke til kommentar
Er det ikke heller slik at man skal dytte ned samtidig og vippe de på plass om det ikke skjer automatisk?

Har i allefall bestandig trykt brikkene rett ned. Jeg ville ikke engang vurdert å trykke ned én ende av gangen, men mulig det er gangbart..

Kan dere anbefalle at jeg setter det i kabinettet først eller gjør slik som de har gjort at de monterer cpu vifte og ram først mens det ligger på bordet. Er så redd for at noe under hovedkortet skal bli ødelagt når jeg trykker rammen på plass :S

Nå når du har sjansen (ikke noe montert sammen enda) må det vel være mye mer lettvint & bekvemt å montere ram og cpu m/vifte mens hovedkortet liggende på bordet. Alt blir mye mere knotete hvis du skal gjøre dette med et par svære never inne i kabinettet. Er du betenkt så legg evt. en avis under hovedkort-antistatisk-posen.

Lenke til kommentar

Har i allefall bestandig trykt brikkene rett ned. Jeg ville ikke engang vurdert å trykke ned én ende av gangen, men mulig det er gangbart..

Kan dere anbefalle at jeg setter det i kabinettet først eller gjør slik som de har gjort at de monterer cpu vifte og ram først mens det ligger på bordet. Er så redd for at noe under hovedkortet skal bli ødelagt når jeg trykker rammen på plass :S

Nå når du har sjansen (ikke noe montert sammen enda) må det vel være mye mer lettvint & bekvemt å montere ram og cpu m/vifte mens hovedkortet liggende på bordet. Alt blir mye mere knotete hvis du skal gjøre dette med et par svære never inne i kabinettet. Er du betenkt så legg evt. en avis under hovedkort-antistatisk-posen.

Klarte å montere det i kabinettet kjempe lett :D men så har jeg små hender da.. Men bodybuilderkropp fordet ;) har hender som en jente though :(.. hehe.

Nå skal jeg mekke litt mer på den nye pcen. Stock viften til E8400 var ikke så knotete, men jeg trodde jeg ikke fikk festet den ordentlig, jeg tok vist feil, fordi den sitter godt :)

Lenke til kommentar

Var bla. montering av vifte jeg hadde i tankene. Det kan være knotete nok å montere en AMD stock kjøler (og de går for å være lette å feste) inne i kabinettet, i motsettning til 775 kjøler som man hører litt av hvert om.

Fint det gikk greit da. Must have been your lucky day :D

Lenke til kommentar
Var bla. montering av vifte jeg hadde i tankene. Det kan være knotete nok å montere en AMD stock kjøler (og de går for å være lette å feste) inne i kabinettet, i motsettning til 775 kjøler som man hører litt av hvert om.

Fint det gikk greit da. Must have been your lucky day :D

Ja det gikk fint virker det som. Skal bare plugge i 24 og 12v nå. Samt SATA disker.

Anbefaller dere DVD ROM til å være plugget i SATA 1 og Harddisk som SATA 2?

Lenke til kommentar
Anbefaller dere DVD ROM til å være plugget i SATA 1 og Harddisk som SATA 2?

Vet ikke hva som er mest vanlig jeg, men sjøl har jeg DVD på første SATA og harddisk på neste. Har tenkt som så at siden jeg kjører med DVD som first boot device i boot-rekkefølge så er det liksom naturlig å ha det sånn.

Mest sannsynlig spiller det overhodet ingen rolle hvilket man velger :)

Lenke til kommentar

Bare koble SATA oppsettet som du selv føler for.

Det kommer på ett fett totalt sett, eneste er at det kan være fordelaktig å ha OS disken på en separat kontroller om du har tenkt å prøve RAID senere (Om hovedkortet ditt har 2 SATA kontrollere, dette må du da sjekke opp, men ofte i slike tilfeller har SATA portene forskjellige farger... EKS: EVGA X58 Classified har 6x Svarte SATA porter til Intel ICH10R sørbrua, mens 3x Røde SATA kontakter går til 2x JMB36x IDE og SATA kontroller) siden det vil da hjelpe deg å slippe unna blåskjermer når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...