Gå til innhold

abit kg-7/xp 1800+(palomino) klarer bare kjøre 1157hmz..

axl

Anbefalte innlegg

Kjøpte disse delene i 2001..

Dengang fikk jeg aldri flasha hovedkortet skikkelig og pc'en frøs seg når jeg kjørte 266mhz innstillinger(alt fra 10 sek-15min etter oppstart) helt uavhengig av hvilke programmer jeg kjørte

I går testa jeg en bios flashing med den nyeste bios til dette kortet (Dm tror jeg den heter), og nå virker det faktisk som om bios ble oppgradert(dato og navn på bios er oppdatert)

Fyrte opp i 1800+(133) i bios, og igjen frøs pc'en etter 15sek i windows.. :shrug:

testa 1500+(100) og det funka fint

Har vel egentlig avskrevet hele greia nå, men når jeg skulle skru på maskina i dag manglet det flere systemfiler..typisk

Har 2x512mb 2700(tror jeg) ram.(kjører 2,5 cas)

Noen som har hatt lignende problemer med dette oppsettet og evnt klart å løse det?

Er vel rart hvis det skulle vært noe galt med bios når det går bra å flashe den nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke hva slags hovedkort du har... Jeg hadde en AMD Xp 1800+ på et Abit KG7 Lite hovedkort... Jeg opplevde at PC'n frøs ofte... Jeg ringte komplett, der jeg hadde kjøpt utstyret, og de ba meg sende inn Hovedkort og CPU.. Det viste seg å være noe galt m CPU... Jeg fikk ny CPU og da funka den! :wink: Fettern min hadde samme oppsett bare med Xp 1900+ Han fikk ikke kjørt den på mer enn 1100 MHz eller noe.. Han sendte inn både HK og CPU og fikk nytt av begge deler.. da funka det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...