Gå til innhold

Problemer med NAD C372 vil ikke på, Kan sikringen ha gått?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett lite problem her. Jeg kjøpte nettopp en NAD C372 brukt. Jeg venter på at hifiklubben skal få inn Cerwin vega VE-15F, Men iallefall. Forsterkeren min plutselig bare gikk av, Pluss at det smalt litt og kom gnister bak. Men hvorfor kom det gnister? vis sikringen går kommer det vel ikke gnistrer vell? Har en tro på at sikringen er gåen men jeg vet ikke? Jeg brukte da noen billige Phillips høyttalere fra Elkjøp. Var så dum og koblet de opp.. Har det noe med at den høyttaleren er for liten? jeg hadde ikke litt høyt, Jeg skrudde bare diskanten opp litt og så plutselig kom det ett lite smell liksom.? isåfall vil jeg ha den i orden igjen.. Den har ikke tegn til og gå på.

Og en ting til, Hvor er sikringen i denne forsterkeren? Jeg har åpnet den og sett over alt men ingen tegn til sikring?

Kan noen prøve og beskrive det eller prøve og vise det med ett bilde?

Forresten Høyttaler kablene var ikke skikkelig fast. Man kunne ta i de så datt de ut.. Kan det være det at høyttalerkabelen ikke var festet ordentlig fast da dette skjedde? det gnistret, Kan det være tegn på at forsterkeren har fått strøm i seg, siden det gnistret da kabelen datt ut og forsterkeren er laget av noe strøm ledene.?

Takker MYE for svar fra en beskymret en.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være sikringen, men den kan jeg ikke hjelpe deg med å finne.

Derimot skal jeg komme med litt etterpåklokskap..

Jeg solgte forsterker og høyttalere til en 15-16åring en gang. Jeg solgte det ganske billig fordi jeg ville bli kvitt det, og tenkte at selger jeg det billig blir alle fornøyde. Jeg leverte det påfølgende dag på andre siden av Oslo, mottak kontanter, og regnet med at dette var det siste jeg hørt fra kjøper.

To dager senere ringer en prepubertal dust og maser om at anlegget ikke spiller høyt nok og at det var grumsete lyd. Jeg spør om han har sjekket alle tilkoblingene og kablene jeg sendte med, gratis, og han skulle gjøre dette... Joda, ringer tilbake en halvtime senere og hadde sjekket alt, fremdeles ingen endring...

Jeg kjører bort, turen tok vel 45 minutter, et godt stykke. Kommer frem til avtalt tid, men de eneste som var hjemme var foreldrene til poden. Jeg tenker mitt om dette og kikker bak på forsterkeren (på svimlende 45w dere, tenk det)... Et kabelvirrvarr møter meg, og det første som slår meg er det var kordeller fra høyttalerkablene som var viklet inn i hverandre på tvers av poler. Jeg blir noget oppgitt, og tenker at jeg får bare begynne å fikse. Junior kommer hjem, maser som en liten ammesyk unge på moren, som skulle hente is (!!!) til ham, mens jeg driver å fikser forsterkeren.

Jeg spør om han la merke til at det var "litt" surr bakk, men han hadde bare tenkt at det sikkert ikke gjorde noe, så han hadde bare latt det være. Jeg vil anslå at omtrent 25% av kordellene var kuttet bort av hans halvpaniske forsøk på å koble dette til.

Om du kjenner deg igjen i situasjonen så håper jeg virkelig at du skjerper deg, og begynner å respektere de som er eldre enn deg, og som kommer med velmenende råd. Hadde dette skjedd i dag hadde jeg nok brukt noen andre ord enn det jeg gjorde i dag.

Moralen er: Dobbelsjekk alltid koblinger, spesielt om noen ber deg gjøre det.

(Ut over dette - står det noe om sikring i manualen? Finnes det en online manual?)

Lenke til kommentar

Ja, Skal sende den inn i morgen for og få det fikset. Vet noen ca hvor lang tid de bruker før jeg får produktet tilbake?

Må jeg pakke forsterkeren inn selv eller gjør de det når de skal sende den?

Må jeg ha med kontroll og strømledning med eller bare forsterkeren?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...