baat94 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Hei. Har lest veldig mange tråder rundt om nå, om "hvordan trimme min tohatsu 25?", "hvordan få 32hk av min tohatsu 25?" osvosv. Så tenkte nå å gjøre noe med dette! Forskjellen på tohatsu 25 og tohatsu 30(32) er en pakning mellom forgasser og innsug. På 25hk ser den sånn ut: Om du ser etter ser du en ring utenpå det avlange firkanthullet, så stort hull er det i pakningen på 30hk'n. Skal legge inn bilder av den når jeg får hentet den om noen dager. Når du har byttet denne pakningen er det bare å skru på forgasseren igjenn, og du har mellom 5 og 7hk mer enn før du byttet pakning. Om du ikke har 30hk pakning, er jeg ganske sikker på at det har samme funksjon om du bare skjærer fint ut et større hull i den orginale pakningen. Et lite inngrep og du har "trimmet" eller oppjustert(som jeg liker å si) din motor Kos dere! Jeg gir ikke noen garanti på dette! Kommer med tilbakemelding når jeg har byttet pakning på min og sjøsatt igjenn! Endret 30. juli 2009 av baat94 Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Nå har jeg skiftet pakningen på min motor Blir testing i kveld. Kommer med ny tilbakemelding da.. Her er 32hk pakning over gamlepakningen: Side om side: Størrelsen på hullet for den som vil skjære ut av den orginale pakningen: Pakning montert på innsuget: Gleder meg til å teste forskjellen på min i kveld Lenke til kommentar
2new Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Gleder meg til å teste forskjellen på min i kveld Og vi venter på tilbakemelding om hvordan det gikk ? Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Gleder meg til å teste forskjellen på min i kveld Og vi venter på tilbakemelding om hvordan det gikk ? Hehe, glemte det! Hadde 27,2 gps knop før jeg "trimmet", etter fikk jeg 31knop! i ganske ruskete sjø! Og 30,5 med to personer i båten. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Oj, det var jo litt forskjell da. Hadde dette noen invirkning på drivstoff forbruket? Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 jeg tror faktisk ikke jeg merket noen forskjell! ikke noe stor i alle fall.. Kanskje pakningen stenger mest for luften..? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg vet ikke, men hører jo stadigvekk historier om folk som har "trimmet/tunet" bilene sine og fått mer effekt og lavere forbruk. Noen knop ekstra er vel alltid morsomt. Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Jeg vet ikke, men hører jo stadigvekk historier om folk som har "trimmet/tunet" bilene sine og fått mer effekt og lavere forbruk. Noen knop ekstra er vel alltid morsomt. Jepp, går aldri fort nok vet du hehe Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) fin tråd dette her, sikkert bra hjelp til andre men jeg ville nok sjekket om ikke dysene burde bli byttet og, ettersom 25hk'en får mindre luft så får den mindre bensin, så når du da slipper mere luft inn i motoren så bør du nok gi mere drivstoff og... eller så kan motoren skjære seg.. om du kjører med for liten dyse så vil nok motoren gå bedre (mere hk) med en skikkelig dyse når det er snakk om folk som "trimmer" biler og får mindre drivstoffforbruk, så mener de ikke at motoren bruker mindre drivstoff, men at bilen gjør det.. grunnen til det er at de har mere hester så de trenger ikke bruke så mye gasspådrag om noen kan motbevise det jeg sier så bøyer jeg meg i støvet Endret 22. august 2009 av Reodor_Felgen Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 tror ikke det er nødvendig å bytte dyse... men er ikke sikker på dette. Jeg syntes heller det virket som min fikk for mye bensin! men ble aldri til at jeg stilte på gasseren Lenke til kommentar
CrazyCarl007 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei Jeg er ganske nybegynner på båtmotor, og har nettopp kjøpt en rib med Tohatsu 25 hk. Jeg lurte på hvilket årstall motoren din er fra, og om det er 2 takter eller 4 takter. Jeg har en 25 hk. 2008 mod 4 takter og lurte på om det er mulig å trimme den til 30 hk. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hei Jeg er ganske nybegynner på båtmotor, og har nettopp kjøpt en rib med Tohatsu 25 hk. Jeg lurte på hvilket årstall motoren din er fra, og om det er 2 takter eller 4 takter. Jeg har en 25 hk. 2008 mod 4 takter og lurte på om det er mulig å trimme den til 30 hk. Nei, dette er for 2-taktere. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Litt gammel tråd, men alikeveld, morsomt å se hva som blir gjort for å trimme disse. Har en tohatsu 25hk 2-takt selv, men den ble trimmet av forhandleren jeg kjøte den av, så har ikke sett hva som ble gjort, og har ikke hatt mulighet for å teste fart og forbruk før og etter. Tviler på at det ble byttet dyse på min, og har kjørt noen år med den nå uten problemer Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Funker dette meg tohatsu 8hk 2 takter? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Funker dette meg tohatsu 8hk 2 takter? Hvis din motor "samme sylindervolum og sylinderantall" er solgt med fler hestekrefter "andre utgaver" er din 8Hk ned-trimmet på denne måten. Lenke til kommentar
TDV Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Gammel tråd men tilleggsinfo Husk å justere tenning og! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå