Skavold Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Den turboløse 2-literen i Saab 9000 har 130/131 hestekrefter (97kW). Endret 6. august 2009 av OML Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) står 96 KW i vogkortet. noen som vet toppfarta på den? det står 210 på speedoen. men har bare dradd den opp i 180 km/h hadde 2500 omdreininger å dra på men gadd ikke prøve. mamma har en saab 9000 cse med alt utstyret og i den er det 170 hk turbo motor med intercooler i. og på den står det 240 på speedoen? er det mulig å dra ut speedometert på den da? er jo snakk om 40 hk mer enn i min da. med turbo. jeg ser at hennes motor er mye kaldere enn min. men har vell med at det er en helt annen motor og hun har intercooler og det har ikke jeg? ja og en ting til. har forresten feil med bilen til mamma. pappa bytta lambasonden på den for det var det som kom opp at det var feil da i satte på instrument og målte. men det ble ikke noen forskjell. kan det være tennkasetten da? Endret 8. august 2009 av hahaa Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvor langt speedometeret går har lite å si med hastigheten på bilen.. Finnes biltyper som ble levert med alt fra 75 til 200 hk etc, og de bruker ofte samme instrumentene uansett motor. Motoren blir ikke kaldere av intercooleren, kanskje termostaten din er gåen? Tennkassett? Som i fordeler? Hva er forskjellen på hvordan bilen føles da? Går den dårligere? Bruker mer bensin? Nøkker litt? Går ikke i det hele tatt? Eller har dere bare sett en lampe som tente, så byttet? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 på mamma sin tenker du? den nøkker og høres ut som den skal kveles når du gir gass. så pappa skulle få tak i ny tennkasett og bytte. for han har en kompis som er saab ekspert. han har jobbet på saab fabrikk i 7 år. men slutta der for noen år siden. han er bilmekaniker så han skulle fikse det. men bare lurte litt selv på det. på min 9000 blir motoren varmere enn på mamma sin men det er fordi det er en helt annen motor enn i mamma sin. pappa sa det. er forskjell på motorer. ( han kan å skru bil, han har skrua bil siden han var 15 og nå er han over 40) så han kan ganske mye da. men men Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Men hvis de har alle løsningene, hvorfor spørre her da? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 de tror det er tennkassetten men er ikke helt sikker. men de skal bytte den og se om det er den. han fyrn mener at det kan være den. mest sansynlig. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Dersom tennkassetten er dårlig kan motoren begynne å fuske, har vært borti dette selv. Dette gir ingen feilmelding i dashbordet, riktignok. Eventuelt kan det være bensinpumpa som begynner å ta kveld, men heller ikke den gir varsling i dashbordet. Begge deler er ganske vanlige feil på 9000-motorer som fusker. For øvrig er motorene i 9000 (med unntak av V6-eren, som din mor ikke har) ganske like. 2-literen uten turbo er så og si identisk med den turbomatede 2-literen, foruten turbo og IC, samt et par andre småting. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Umm... Begge bilene skal ligge på 90C +/- som de fleste andre biler. Gjør den ikke det er det på tide å bytte termostat. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå