Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ettermontert (?) startsperre i Golf MK3 med egen chip, hvordan fjerne eller modifisere? [Bilder]

nree

Anbefalte innlegg

I min Golf 3 (signatur) var det ettermontert(?) startsperre som behøver egen chip.

post-30852-1248962312_thumb.jpgpost-30852-1248962319_thumb.jpgpost-30852-1248962323_thumb.jpg

Det er montert en leser i et av dekslene i midtkonsollen som chippen må leses i.

post-30852-1248962396_thumb.jpgpost-30852-1248962400_thumb.jpgpost-30852-1248962403_thumb.jpg

Når chippen leses kommer det en pipelyd fra et eller annet sted inni dashbordet og lysdioden slutter å blinke.

Hvis jeg venter for lenge med å sette på tenningen piper det igjen og lysdioden starter å blinke, da er det også umulig å starte bilen. (Ingen reaksjon i startmotor om man vrir om)

Det samme skjer etter en liten stund etter bilen skrus av.

Er det mulig å fjerne dette, eller modifisere dette slik at jeg ikke trenger lese chippen hver gang jeg skal starte bilen.

Det er også mulig å aktivere startsperren etter jeg har deaktivert den, ved å lese chippen.

Den optimale løsningen hadde vært om startsperren kunne deaktiveres uten at den ble aktivert igjen uten at jeg gjorde det manuelt.

Om jeg leser chippen "konstant" blir sperren deaktivert og aktivert frem og tilbake, derfor går det ikke å lodde ledningene direkte på chippen.

Noen forslag?

Det største problemet er egentlig at ledningen til leseren er så kort at jeg ikke klarer ta ut instrumentpanelet for å skifte lyspæren. Om det hadde vært mulig å modifisert litt når jeg først har det ute hadde det vært veldig flott :)

Bilen er merket med Security system for VW og Audi

post-30852-1248962995_thumb.jpg

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...