Gå til innhold

Skal ha ny MP3-spiller, har dere noen tips?

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund nå tenkt på å skaffe meg en skikkelig MP3-spiller. Har hatt Creative-spillere siden Zen Micro ble sluppet. Men Jeg har merket at kvaliteten har sunket på spillerene deres siden Zen. Så det viktigste for meg er at det ikke forekommer masse feil med spilleren da jeg er lei av å måtte hele tiden levere inn MP3en som følge av at den ikke lader eller lignende.

Kapasitet: Minst 16GB, og om den kan utvides med minnekort er det et stort pluss. Og om innholdet på minnekortet inntregerer seg med innholdet i spilleren så er det også en god ting.

Lydkvalitet: Den trenger ikke å være noe god da jeg bruker Koss Portapro hodetelefoner.

Batteritid: Jo lengre, jo bedre. Ca. 25-30 timer.

Skjermstørrelse: Trenger egentlig ikke skjerm, men siden jeg er så godt som avhengi av spilleliser, blir vel det en nødvendighet. 160X128 skulle holde, men jeg er veldig fleksibel på dette området.

Lydformater: Er for det meste mp3 og WMA filer det går i.

Video: Trengs ikke.

Brukervennlighet: Som jeg nevnte tidligere, bruker jeg ofte spillelister. Det skal helst være enkelt å lage og sette opp en spilleliste.

Eller er det å foretrekke om spilleren kan lades med en USB ledning, og helst skal man ikke måtte lade spilleren i en datamaskin. Alle andre funksjoner eller tillegg til spilleren er ikke noe jeg trenger eller vil bry meg om.

Håper dette er nok informasjon å gå ut ifra.

Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
jeg er ute etter en Mp3 spiller jeg også, men jeg vil ha en som støtter flac/lossles, har god plass og ikke touchscreen. har du noen gode forslag?

Kanskje Cowon 7 er noe for deg?

Hva mener du med "god plass", 8GB, 32GB, 100GB? 1GB kan være "god plass" om man bare har litt musikk. Men om du skal legge inn hele platesamlinga trenger du nok en god del mer. Siden du vil ha en spille som støtter FLAC regner jeg med du vil ha god lydkvalitet, men det er fint om du heller skriver litt mer om hva du er ute etter, bruksområde osv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Creative Zen på 32gb og den var stortsett full tiden jeg hadde den. Men siden den ble bøffa vil jeg ha en med bedre lydkvalitet.

Hadde tengt til å kjøpe X-FI men hørte av diverse kilder at den sugde. Så var jeg på jakt etter noe bedre.

mp3 spiller har jeg alltid på meg, jeg brukern på bussen, gå turer, trening og jobb. Så jeg jeg er ute etter en som passer fint i lomma uten at jeg må være for bekymra over at skjermen blir ødelagt (derfor vil jeg ikke ha touch screen).

Så jeg er egnetlig ute etter en god mp3 spiller med enten 32 gb eller mindre internminne men med støtte for minnekort som ikke har touch screen og som spiller av FLAC.

EDIT:

Er egnetlig ute etter noe alla D2+ bare uten touchscreen og jeg trenger ikke video støtte.

Endret av WideBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke glem at det finnes to typer touchskjerm - capacitive touch skjerm bruker en annen teknologi enn de "vingleskjermene" du sikkert refererer til. Som følge av det har mange slike spilelre glasskjerm som tåler mye mer enn normale plastkskjemer hva riper angår. Finnes også slike spillere med vanlig plastskjermer du finner på ikke-touchspillere

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Jeg hadde en Creative Zen på 32gb og den var stortsett full tiden jeg hadde den. Men siden den ble bøffa vil jeg ha en med bedre lydkvalitet.

Hadde tengt til å kjøpe X-FI men hørte av diverse kilder at den sugde. Så var jeg på jakt etter noe bedre.

mp3 spiller har jeg alltid på meg, jeg brukern på bussen, gå turer, trening og jobb. Så jeg jeg er ute etter en som passer fint i lomma uten at jeg må være for bekymra over at skjermen blir ødelagt (derfor vil jeg ikke ha touch screen).

Så jeg er egnetlig ute etter en god mp3 spiller med enten 32 gb eller mindre internminne men med støtte for minnekort som ikke har touch screen og som spiller av FLAC.

EDIT:

Er egnetlig ute etter noe alla D2+ bare uten touchscreen og jeg trenger ikke video støtte.

Jeg synes Cowon D2 eller D2+ ville vært mitt klare førstevalg til din bruk, men den har touchscreen. Sansa Fuze og View kan kanskje være noe?

Lenke til kommentar

Okay siden det virker som at D2+ går som en bra spillet kan jeg være villig til å se bortifra touchscreenen.

Så takker for hjelpen grabbar. Ser ut som at jeg skaffer meg en slik en.

[Edit]

På jakt etter et sted som solgte denne ser det ut som at det blir 2 cowon produkter på meg...da jeg leste at 02 PMP kan ta opp ting på tv...da ble det litt fristene å ha den som "TiVo" og "luxus" spillern min på lengre turer.

Er Cowon genrelt bra på kvalitet og sånn også?

Endret av WideBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Anbefaler ikke O2 (ikke 02). Dårlig brukergrensesnitt, dårlig piksel/skjermstørrelse ratio +++. Da bør du heller se på Cowon S9, som har mye av funksjonene til D2 (dog ikke minnekort) men også 272x480 AMOLED capacitive touchskjerm av glass med støtte for flere videoformater (deriblandt xvid av den typen mange har ;) )

Lenke til kommentar
jeg er ute etter en Mp3 spiller jeg også, men jeg vil ha en som støtter flac/lossles, har god plass og ikke touchscreen. har du noen gode forslag?

Har ikke fulgt med så mye på «fronten» i det siste. Jeg bruker (ennå) en Meizu Miniplayer som støtter MP3, MP4-video, wma, wav og FLAC. Meizu har sikkert nok nyere/andre modeller nå. Men husk å sjekk merket før du kjøper!

P.S. Tror det er Samsung encoder/decoder-chip som sitter inni spilleren, og den var et godt tegn på at lyden var bra på den tiden jeg kjøpte spilleren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke fulgt med så mye på «fronten» i det siste. Jeg bruker (ennå) en Meizu Miniplayer som støtter MP3, MP4-video, wma, wav og FLAC. Meizu har sikkert nok nyere/andre modeller nå. Men husk å sjekk merket før du kjøper!

P.S. Tror det er Samsung encoder/decoder-chip som sitter inni spilleren, og den var et godt tegn på at lyden var bra på den tiden jeg kjøpte spilleren.

Høres bra ut, lydkvalitet var noe jeg glemte å nevne, men flac støtten ga vell hintet om at lydkvalitet var viktig for meg. Takker for tipset, skal se på spillern og vurdere den sammen med Cowon spillern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...