Gå til innhold

Hva skjedde med Gamezone i Tromsø?

Anbefalte innlegg

Gamezone i Tromsø er en relativt nyetablert bedrift. Det var ikke mange månedene siden de skrøt om at butikken gikk så bra, og hvor utrolig godt marked det var for dette i Tromsø. Dette var i forbindelse med at Gamezone i Lillehammer gikk konkurs. I dag er Gamezone i Tromsø stengt på grunn av konkurs, og de selger derfor ut deler av butikken til 50%. Hva skjer? Er det ikke marked for å drive spillbutikker her i landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gamezone i Tromsø er en relativt nyetablert bedrift. Det var ikke mange månedene siden de skrøt om at butikken gikk så bra, og hvor utrolig godt marked det var for dette i Tromsø. Dette var i forbindelse med at Gamezone i Lillehammer gikk konkurs. I dag er Gamezone i Tromsø stengt på grunn av konkurs, og de selger derfor ut deler av butikken til 50%. Hva skjer? Er det ikke marked for å drive spillbutikker her i landet?

Det er vel mindre og mindre marked for spesialiserte spillbutikker. Man har kombibutikker som Platekompaniet, Spaceworld og Playcom (musikk, film og stortitler innen spill), giganter som Elkjøp (som har latterlig gode priser på stortitler som Halo 3/ODST, GTA IV og denslags), i tillegg til nettbutikker i inn- og utland som kan skilte med generelt lavere priser pga lavere driftskostnader (butikklokale, inventar, selgere), samt tjenester som Steam.. i tillegg til utbredt piratkopiering, samt ebay/qxl og lignende.

Kan tenke meg at spillbutikker kan fungere greit i Oslo, men andre byer i Norge er generelt sett ikke så store, så markedet er begrenset. Og, selvfølgelig, jeg skulle gjerne likt å se en spillbutikk i Bergen med hylle etter hylle med spill i alle former og varianter, til alle typer konsoller, bruktavdeling og retroavdeling.. men når prisene på 6-12 måneder gamle spill snuser på 500-550kr, og bruktprisene i enkelte tilfeller er 2-300kr høyere enn et nytt spill koster i butikken 50 meter unna, så er det en glemmesak å fortsette å handle der. Jeg liker spill, men jeg liker heller ikke å betale mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...