Gå til innhold

Feil ved digitalt trommesett. HJELP!

Littklein

Anbefalte innlegg

På modulen på mitt digitale trommesett har det skjedd noe galt, og jeg har ingen garanti, så jeg søker hjelp og gode råd her.

Alle som er kjent med et digitalt trommesett vet at det går ledninger fra padene til modulen, som lager lyden som går til høyttalerne. Feilen med modulen min er at selve "hullet" til stortromme-ledningen er ødelagt. Jeg har prøvd å bytte ledning, men det funker ikke, og paden er i orden, så det må være "hullet" ledningen skal inn i.

Noen som vet hvordan dette kan repareres? Kan jeg gjøre dette selv, eller må den på reparasjon? Hvor mye koster det isåfall? Og hvis jeg velger å ikke gjøre noe med dette, hvor mye får jeg for trommesettet hvis jeg vil selge det?

Takk for svar. :D

Hva jeg mener med "hullet" :

post-197647-1248958856_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bør være noe du kunne fikse selv.

Kan være så enkelt som kontakt-flatene på inngangen som har røket.

Det du da kan gjøref er å åpne enheten, og sjekke kontaktene der. Lodde fast pluggen på nytt, eventuelt kjøpe ny som du lodder fast.

Burde ikke være en vrien greie, da det er er ganske stor elektronikk det er snakk om.

Lenke til kommentar
Dette bør være noe du kunne fikse selv.

Kan være så enkelt som kontakt-flatene på inngangen som har røket.

Det du da kan gjøref er å åpne enheten, og sjekke kontaktene der. Lodde fast pluggen på nytt, eventuelt kjøpe ny som du lodder fast.

Burde ikke være en vrien greie, da det er er ganske stor elektronikk det er snakk om.

Nå er ikke jeg så veldig flink med verken lodding eller noe elektronikk i det hele tatt. Har heller ikke utstyret til dette. Vet du om det kan være noe annet som er feilen? Noe litt lettere jeg kan sjekke før jeg går løs på litt mer avanserte greier?

Lenke til kommentar

hvis du får noen til å hjelpe deg kan du når det blir slått på tromma røre litt forsiktig på pluggen for å sjekke om det er der det er dårlig kontakt..

Da kan du ihvertfall finne ut om det er vakkel (løs kontakt) i pluggen eller om det sitter ett annet sted.

Lenke til kommentar
hvis du får noen til å hjelpe deg kan du når det blir slått på tromma røre litt forsiktig på pluggen for å sjekke om det er der det er dårlig kontakt..

Da kan du ihvertfall finne ut om det er vakkel (løs kontakt) i pluggen eller om det sitter ett annet sted.

Det sitter et annet sted, uansett hvor mye eller lite jeg rører på kontakten hører jeg ingen lyd. www.trommeslager.no vil ikke hjelpe meg heller. Jeg gir opp snart.

Lenke til kommentar
Hva skjer om du kobler en annen pad på den inngangen?

Redigert: Hmm.. du sa jo at paden var i orden....

Kobler jeg inn en annen pad til "hullet" lager ikke den paden lyd. Så putter jeg snare-drum paden inn i kick-drumen sitt "hull" får jeg fortsatt ingen kick-drumlyd, men jeg får snaredrumlyd i kickdrumpaden. Forstås?

Lenke til kommentar
Hva skjer om du kobler en annen pad på den inngangen?

Redigert: Hmm.. du sa jo at paden var i orden....

Kobler jeg inn en annen pad til "hullet" lager ikke den paden lyd. Så putter jeg snare-drum paden inn i kick-drumen sitt "hull" får jeg fortsatt ingen kick-drumlyd, men jeg får snaredrumlyd i kickdrumpaden. Forstås?

Glem alt, jeg har fått fiksa det, sender den inn på gratis reparasjon. Takk for all hjelp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...