Gå til innhold

MTU konkurs - Tusen hjertelig takk!


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Jeg leser i diverse fora (men ikke her?) at Mobilnett Invest (som skulle overta nettet etter MTU-gruppen) nå er endelig konkurs. For ansatte og investorer er det dårlige nyheter, for oss andre er det en helt ok nyhet.

 

Face it. Vi har ikke behov for ennå en operatør som dekker Stor-Oslo og baserer seg på roaming utenfor eget dekningsområde. Her i Oslo og omegn har vi nå vegg til vegg dekning gjennom tre operatører, og har signal så vi klarer oss. Det vi trenger er ikke enda et nytt nettverk. Det vi derimot trenger er en operatør som er ærlig mot kundene sine og tilbyr:

 

- en effektiv sperre mot innholdstjenester. Dette forumet er fullt av fortvilte brukere som overtar nummer etter en annen bruker og oppdager at det første som skjer er at telefonen blir invadert av søppel som de ikke har bestilt.

 

- en effektiv sjikanesperre. Gi oss muligheten til å sperre telefonen mot anrop fra dem vi ikke ønsker å ha kontakt med, enten det er en senil dame i Gjøvik, eller luretelefoner fra utenlandske teletorgtjenester.

 

- et en-pris-system, og ikke deler opp prislista si i kunstig lave priser for å ringe til fast/mobil, og overpriser samtaler til servistelefoner. Det er fullstendig absurd, og hører ikke hjemme i verdens rikeste land at NetComs kontantkunder skal betale fem kroner i minuttet for å ringe kundeservice hos Lefdal.

 

- ulåste telefoner. Det er faktisk forbudt i flere land å låse telefoner.

 

- portering i løpet av 15 minutter. Ja, du leste riktig. Så fort går det faktisk i Belgia.

 

Og hvis noen av operatørene lurer på hva annet vi kunder ønsker oss, så er det bare å finlese dette forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Porteringstiden er satt av post og teletilsynet, ikke operatørene.

 

En annen ting som burde blitt satt fokus på, er både lav oppstartsavgift per samtale og lav minuttpris. Hjelper lite at minuttprisen er lav om man betaler nesten en krone i oppstart per samtale (som gjerne står med liten skrift)

Lenke til kommentar
- ulåste telefoner. Det er faktisk forbudt i flere land å låse telefoner.

Forbrukerombudet er <- den veien. Hvis man sitter på en operatørlåst telefon fra Netcom/Tele2/Etellerannet samtidig som man er bundet av et abonnement bør man be om å få låsekoden og så klage hvis den ikke utleveres.

 

Det er norske myndigheters oppfatning at kunden enten kan bindes på telefonen eller av abonnementet, men ikke begge deler samtidig. Etter forhandlinger med bransjen (som selvsagt syntes dette var noe tull i utgangspunktet) ble Telenor (sannsynligvis mest fordi de er den største aktøren) klaget inn for markedsrådet (som har domstols kraft) i 2004. Da ga Telenor seg og saken ble trukket før den kom opp. Antar at de må ha fryktet bøter og dårlig PR (så lenge informasjonen er bortgjemt er nok "problemet" lite), for hadde de blitt dømt i markedsrådet ville de andre operatørene måttet følge etter.

 

Strengt talt burde de egentlig gjøre det uansett, men det er nå en gang (SVJV) bare Telenor som har klare rutiner på dette. Mulig bransjen har blitt stilletiende enig om å sørge for så liten oppmerksomhet rundt dette som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...