agjell Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg har en maskin jeg skal sette opp BNC server på, hvor det desverre ikke er noen mulighet for å installere linux. Jeg har lasta ned både WinBNC og psyBNC for windows, men får bare connection refused uansett. Er det noen som har gjort dette før som kan forklare meg step by step hvordan jeg får den opp så jeg får koblet til via irc? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Her har du min winbnc config fil. Det du kanskje gjør feil, er at du har satt en port som allerede er i bruk. Jeg har min på port-80 pga da kommer jeg igjennom sortland vgs sin firewall. Men kjører du en Apache server eller lignende så må du bytte port. # Bnc Configuration File # # <REQUIRED> # listen <port> [maxusers] Port to listen for connections on # adminpass <password> Password for Supervisor Access # # [Optional] # password <password> Password required for general connection (recommended) # allow <address> [address ...] list of ip/dns's that can use the bnc # vhost <address> [address ...] Other Vhosts That Can Be Used (display only) # defaultvhost <address> Default Virtual Host to Use # pidfile <filename> Name of PID File (recommended if you use crontab) # motdfile <filename> Message of the day, displayed on connection of valid user # logfile <filename> Filename where to store logs # # EXAMPLE CONFIG - CHANGE THIS: # if your pass starts with + it is encrypted, if not it is a normal pass # listen 80 password xxx123 adminpass xxx123 allow * #vhost vhost.test.com #defaultvhost 192.168.0.1 pidfile pid.bnc motdfile motd logfile bnc.log Ellers så er det bare å skrive i mIRC: /server <ip-adressa>:80 og så blir du bedt om det passordet som ligger i configfila. Lenke til kommentar
agjell Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 bruker du kun irc til konfigurasjonen ellers eller bruker du ssh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå