Gå til innhold

Får dere mod/admins hatmeldinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har blitt kalt blant annet "misfoster fra svineland" :!: En annen småustabil kar påsto at jeg var en feit trailersjåfør. Jeg er vel det direkte motsatte av akkurat det.

Men stort sett løser ting seg ganske greit så fort jeg sender en forklaring på PM til personen som klager.

Lenke til kommentar

Heldigvis ikke på dette forumet. :)

Men på andre forum jeg har moderert har jeg opplevd å få drapstrusler og slikt, en var faktisk ganske morsom. Jeg satt på et LAN og utestengte noen for powerspamming, og fikk en del PMs tilbake om at jeg var en bedriten liten prepubertal unge og at jeg skulle få deng.

Nå hører det med til historien at nevnte utestengte bruker faktisk var på det LANet. Det hører også med at jeg er alt annet enn liten (180cm og 110 kg +/- er vel over gjennomsnittet), mens denne fyren var nærmere 165cm og 65 kg.

:)

Lenke til kommentar

Hehe, har opplevd å få det en gang:

Emo moaar? :D Hvor kjapt trur du eg er på forumet igjen ahahhaa. Ingen kan holde noen ute på et forum online noob, IPswitcher + proxy 4tw!

Men her må man igjen minne på at hvis man fortsetter å bryte retningslinjene blir man jo oppdaget igjen uantsett ;)

Men stort sett er alle hyggelige å ha med å gjøre synes jeg.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med flere brukere som tydelig har blitt både irritert og sint, men i min erfaring har stort sett ikke brukerne vansker med å oppføre seg. Noen epiosoder har det naturligvis vært. Jeg har aldri fått hatmeldinger, men episodene der jeg har blitt kalt et knippe assorterte perler av adjektiver og substantiver kan jeg telle på én hånd.

Som allerede nevnt, så er brukerne, i det store og hele, hyggelige. :)

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å få sinna PM'er fra brukere som virkelig har blitt provoserte. Etter et hyggelig og høflig svar har jeg som regel fått et langt mer rolig svar tilbake, så jeg ønsker ikke å legge ut noen slike meldinger her - da disse ble ordnet opp i der og da :).

Men - jeg har 2 ganger mottatt rene trusler på epost. Av ganske alvorlig grad. Det er vel det verste som har skjedd undertegnede.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukerne er et representativt tversnitt av befolkningen, i hvert fall av den delen som er hankjønn og mellom 14 og 24. Det betyr at alle de typene mennesker som finnes ute i samfunnet finnes her også. Og like mye som du kan treffe noen på byen en lørdagskveld som sier "Ser du på dama mi en gang til så moser jeg trynet ditt", så finner du folk på forumet som sier "Sensurerer du meg en gang til så moser jeg trynet ditt".

En stund tok jeg vare på slike meldinger, men det får være grenser for å være selvdestruktiv...

Fordelen og ulempen med et anonymt internettforum i denne sammenheng er selvsagt den samme: Det er lettere å si det, men vanskeligere å gjøre det. Jeg har et par ganger invitert slike brukere til å komme og treffe meg i Bergen, ingen av dem har så langt tatt meg på ordet.

Våre moderatorer gjør en uegennyttig og ulønnet innsats for forumets beste. Det skal de få gjøre uten å bli truet på liv eller helse eller hetset på annen måte. Det gjelder selv om truslene kommer via PM eller andre kanaler. Jeg vil gjerne gjøre en annen forumeiers ord til mine nok en gang: "Det er mange steder på internett der man kan leke Charles Bronson vel vitende om at man befinner seg trygt plassert bak PC-skjermen på gutterommet. Dette er ikke en av dem."

Brukere som har kort lunte anbefales sterkt å telle til 10 før de sender slike meldinger, ellers kan forumkarrieren ende brått.

Siden tråden har besvart spørsmålet, og dette ikke er stedet for morsometer om hvilke moderatorer som bør få eller ikke få slike meldinger, stenges tråden. Et par poster slettes...

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...