Archeron Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har en Whirlpool vaskemaskin som nå har streika. Den er akkurat så gammel at garanti og reklamasjon er utgått (5-6-7år, kjøpt brukt). Den har funka bra det siste året, men nå vil den ikke mer. Feilkodene sier at den ikke får tømt seg for vann, og det stemmer nok bra for når jeg slår på maskina og velger tømmingsprogrammet så lager den merkelig lyd. Jeg er ikke veldig mekanisk anlagt, men er det noen enkle ting jeg kan skjekke før jeg ringer repratøren? Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Sitert fra en side jeg fant: If the washer won't drain, clean out the drain hose and straighten any kinks. If the drain hose fits too tightly in the standpipe, adjust it to allow for a minimum of 1.25 inches for airflow so water can drain. Link til denne siden: ehow.com - Diagnose Washing Machine Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 oj! den så jo genial ut! takk! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Merkelig lyd når den skal tømme kan tyde på at det sitter noe i vannpumpa. Ofte er det forkammer før vannpumpa slik at større objekter blir fanget her og ikke går i pumpa. Et slikt kammer lar seg åpne og tømme fra ei luke helt nede på maskina. Når kammeret er ute skjal du kunne se inn til pumpa og selvsagt sjekke at den rent mekanisk går rund. Alternativt kan du forsøke å få tak i en reparatør og med det det oppdage at her er et helt nytt marked hvor det omtrent ikke finnes aktører som har tid, blir litt som med bilverksteder, de har ikke tid før om 3 uker. Endret 30. juli 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Tøm lofilter og sjekk pumpa som de andre sier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hvis du ikke får det til selv, lønner det seg neppe å reparere den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå