figure_02 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei folkens! Jeg har lenge tenkt på å opprette en hjemmeside for å reklamere for enkeltpersonsforetaket mitt, men har aldri satt meg skikkelig inn i hvordan ting fungerer. Kunne noen kommet med noen tips? Finnes det en måte jeg kan opprette en enkel side (f.eks noe som denne: http://cymbalsonly.com/), uten å ha noe særlig datakunnskaper, betale noe særlig og i tillegg få ha den nettadressen jeg velger? Siden jeg linket til har en del lydklipp, og nettopp det trenger jeg også. Hvordan fungerer det? Beklager hvis dette var feil sted å poste. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 forstår ikke helt hva du vil. Vil du lage en nettside med ditt egent domene? Lenke til kommentar
Sacks Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Mange av de som leier ut domener og selger den type tjenester, har ofte noen enkle gratisprogrammer som du kan sette opp en side med. Så du vil lage en helt enkel side, og kan akseptere noen kompromisser, sjekk litt rundt med de som leier ut domener. Hvis du heller vil lage siden din fra scratch, men ikke orker å lære deg masse nytt, kan du jo alltids bruke Microsoft Publisher eller Frontpage. Det er veldig brukervennlige programmer, og du kan lage en helt grei hjemmeside med dem. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 hvis ikke du er så god kan du jo begynne med å lage en gratis nettside med kort subdomain som .co.cc Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Her finner du norske videoer om å lage hjemmeside. Videoene fokuserer på elementære HTML-kunnskaper, samt. publiseringssystemer (som gir deg masse funksjonalitet og brukervennlighet uten masse kunnskaper.). Hvis du ser de videoene, så vil du helt sikkert klare å lage en enkel webside. Er også en haug av gode råd til deg som vil lage hjemmeside til firma. Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det finnes også en god del webhotellpakker som kommer med CMS systemer ferdig installert. Hør med din domeneregistrar om de har slik løsning. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 jeg vil også anbefale at trådstarter tar ibruk CMS. Da kan vedkommende fokusere på inhold istedenfor å lære seg programmering før en kan lage hjemmeside. Joombla går for å være en av de bedre løsningene til dette. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Slik jeg ser det: Du HAR et organisasjonsnummer iom enkeltmannsforetak, da kan du opprette/bestille et .no domene hos f.eks cliche.no det er sikkert ikke verdens beste, men jeg finner ingen billigere og har brukt dem selv i 3år uten problemer. Velg f.eks "supervg.no", legg inn kortnr og vent på bekreftelse.. Videre ser jeg du har over 3000 poster i forumet så du kan ikke unngå å kjenne til ftp, noe som er nødvendig. Deretter ... om du ønsker en nettside som den du refererte, så bruker du f.eks frontpage ... lager en grei førsteside ... og laster opp og kaller den index.htm eller index.php ... Skal du linke til egne sider utover det så anbefaler jeg en titt på svært enkle nettsider. Har du kommet så langt... har det hele kostet deg maks 500kr det nærmeste året. Videre må du nesten prøve deg frem. Ellers... (siden dette var så grunnleggende jeg kunne komme på) er forslagene fra andre fine. Selv ... mener jeg k.i.s.s er bra for nettsider (så simpelt som mulig, ingenting er eklere enn "kun flash" sider), men alt annet er bra for meg mht å lære kule nye ting. Jeg har brukt mySQL og CMS, men det ble alltid med uønsket resultat, selv om det så fint ut, så ble det for lite mulighet for modifiseringer.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har laget meg flere hjemmesider og de har ikke kostet meg fem flate øre. www.firmatjenester.no www.bjerknez.no Her er en enkel side jeg laget til ett firma: www.skogs-mann.no For og sette opp denne siden, lage en passende logo, design til visittkort tok jeg 7.990kr. Dette er penger dem for lengst har tjent inn (ifg. dem selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå