Gå til innhold

Canon legria HF20 problem

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg et Canon legria HF20,jeg har lest alle guidene som følgte med,det jeg har problemer og forstå er med det og få filmene jeg har recordet inn på pc`en min og spille de av som en AVI fil (Vlc.fil?),nå jeg har koblet opp kamera til pcen via usb og trykker på kamera at jeg skal koble den opp til Computer/Printer kommer det opp at jeg må tilkoble Power adapter inn i kamera,er dette riktig?skal jeg koble til strøm adapter mens kamera er på og mens den er koblet til pc`en?Virker for meg som veldig tungvint,og når jeg da` har gjort dette kommer ImageMixer 3 (oppstartveiviser) som spørr om jeg vil lagre filer til pc,når jeg velger og gjøre dette så spør den etter hvilket medium som skal leses (Canon(H:) Minne - velg metode for lesning -om jeg vil impotere de videoene som ikke er lagret på pcen eller om jeg bare vil lese alle videoer.

Jeg velger impoter de videoene som ikke er lagret på pc,og da lagrer den de på pcen min,men her kommer problemet mitt, :roll: alle videoer som blir lagret på min pc blir lagret som en MTS-fil som jeg kan spille av med Image mixer Player,har prøvd og åpne de i VLC programmet mitt men da bare klikker det,videoene flimrer når de spilles av,ser de flimrer bare når det er noen bråe bevegelser i videoen,noe som er skikkelig kjipt.

Ser det blei mangen spm her nå,jeg er ikke den som er sånn kjempe god på pc og video kamera,trodde ikke det skulle bli så vanskelig og bare å inn filmer på pcen og spille dem av uten noe krøll.Skikkelig tungvint spør du meg.

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt her,noen som kanskje har erfaringer med dette kamera.

Håper også at jeg klarte og forklarer problemet mitt på en noe lunde forklarlig måte :):whistle:

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filene fra kameraet ditt har ganske riktig endelsen .MTS og de er såkalte AVCHD filer. Det er formatet som kameraet ditt tar opp i og det må du nesten forholde deg til, du har vel egentlig ikke noe valg :)

VLC skal kunne spille av disse uten problemer, last ned siste versjon fra http://www.videolan.org/vlc/.

Du kan jo skaffe deg et redigeringsprogram og redigere og konvertere/rendre til et annet og kanskje mer passende format. Peg anbvefaler Pinnacle Studio som er relativt rimelig, brukervennlig og inneholder det du trenger for å redigere AVCHD opptak. men merk at redigering av AVCHD krever en god del prosessorkraft så har du en eldre PC så vil dette gå ulidelig tregt.

Lenke til kommentar

Den Pixella-playeren som ligger i Image Mixer 3 er det absolutt beste programmet for å se avchd-filene fra canon. Mye bedre enn vlc, som har en tendens å hakke/fryse bilder.

Hvis du vil redigere uten å konvertere filene, er Sony Vegas et veldig bra valg.

Lenke til kommentar

Jeg har også Canon Legria HF20.

Jeg sliter kanskje ikke med helt det samme, men kanskje du kan gi meg et tips.

Ser at du kommer så langt at du får film over til PC. Vel jeg kommer ikke dit. Følger bruksanvisning som du beskriver og prosessen med filmoverlasting begynner-hvertfall sier skjermen på kameraet det. Men så begynner windows å søke etter driver på kameraet. Det finner den ikke og vips så skjer det ikke noe mer. Annet at jeg bør forsøke igjen - og går det ikke da heller er noe ødelagt. Er det noe driver å finne til dette kameraet? Har lastet inn alt av programvare som fulgte med.

Ser at din PC finner Canon som medium (H), men min finner altså ikke canon tilsluttet. Merkelig for det pleier min PC alltid å gjøre uansett hva jeg kobler til av gps, mob.tlf, Ipod, osv.

Har du noe tips der?

Men så har jeg også noe film på minnekort og setter det i kortleseren. Klarer finne filmsnuttene og åpnet dem i den spilleren du beskriver. Jeg synes også det ble hakkete - dårlig kvalitet. Men filmsnuttene fra minnekortet får jeg ikke over i redigeringsprogrammet. Da får jeg beskjed om det går ikke.

Hele greia er noe sabla dritt. Lurer på om det vil hjelpe å kjøpe bedre programvare.

Har dette kameraet firewiretilkobling?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Filene fra kameraet ditt har ganske riktig endelsen .MTS og de er såkalte AVCHD filer. Det er formatet som kameraet ditt tar opp i og det må du nesten forholde deg til, du har vel egentlig ikke noe valg :)

VLC skal kunne spille av disse uten problemer, last ned siste versjon fra http://www.videolan.org/vlc/.

Du kan jo skaffe deg et redigeringsprogram og redigere og konvertere/rendre til et annet og kanskje mer passende format. Peg anbvefaler Pinnacle Studio som er relativt rimelig, brukervennlig og inneholder det du trenger for å redigere AVCHD opptak. men merk at redigering av AVCHD krever en god del prosessorkraft så har du en eldre PC så vil dette gå ulidelig tregt.

Takk for svar,har kjøpt Pinnacle Studio no og det funker greit til og konvertere .MTS filene til en AVI fil,blir noe dårligere kvalitet,syns canon gjør alt så mye vanskeligere en hva det kunne vært,er ganske så skuffet over dette,ellers er det bra kvalitet på kamera er veldig fornøyd,tenker på og kjøpe meg et tv med HDMI tilkobling og kanskje kjøpe meg en DVD opptaker med harddisk på,vet ikke om dette er gunstig,men vil uansett ha et bra tv og se filmene på +++

Er ikke help kommet inn i Pinnacle studio enda,noen som vet om det finnes en guide på norsk der?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Den Pixella-playeren som ligger i Image Mixer 3 er det absolutt beste programmet for å se avchd-filene fra canon. Mye bedre enn vlc, som har en tendens å hakke/fryse bilder.

Hvis du vil redigere uten å konvertere filene, er Sony Vegas et veldig bra valg.

Har prøvd denne noen ganger,er ikke fornøyd uansett,kvaliteten er bra den er ikke det jeg mener,kvaliteten kan være så god den bare kan den,er ikke fornøyd med noen som helst programmer som følgte med Canon uansett!

Liker VLC,gir meg ikke før jeg får best mulig kvalitet på dette prgrammet.

Tror jeg må kjøpe meg en ny pc,eller oppgradere den jeg har.....

Får meg en ny skjerm no en av dagene,skjermen heter BenQ 22"W' LCD skjerm FullHD VGA.

Tror jeg har kjøpt meg feil skjerm,holder på og fikse det slik at de jeg kjøper den av sender meg en annen type skjerm,MEN hvis ikke de klarer og ordne min bestilling med en annen skjerm jeg vil ha istedenfor den jeg har allerede bestilt.

Ser at det er en Videoinngang

Analogt Videosignal RGB,går det an og koble opp video kamera mitt der? Hva tror dere?

Her er en link til skjermen jeg har bestilt : http://www.deal.no/produkt.cfm?id=118634

Lenke til kommentar

Ser at du kommer så langt at du får film over til PC. Vel jeg kommer ikke dit. Følger bruksanvisning som du beskriver og prosessen med filmoverlasting begynner-hvertfall sier skjermen på kameraet det. Men så begynner windows å søke etter driver på kameraet. Det finner den ikke og vips så skjer det ikke noe mer. Annet at jeg bør forsøke igjen - og går det ikke da heller er noe ødelagt. Er det noe driver å finne til dette kameraet? Har lastet inn alt av programvare som fulgte med.

Ser at din PC finner Canon som medium (H), men min finner altså ikke canon tilsluttet. Merkelig for det pleier min PC alltid å gjøre uansett hva jeg kobler til av gps, mob.tlf, Ipod, osv.

Har du noe tips der?

Men så har jeg også noe film på minnekort og setter det i kortleseren. Klarer finne filmsnuttene og åpnet dem i den spilleren du beskriver. Jeg synes også det ble hakkete - dårlig kvalitet. Men filmsnuttene fra minnekortet får jeg ikke over i redigeringsprogrammet. Da får jeg beskjed om det går ikke.

Hele greia er noe sabla dritt. Lurer på om det vil hjelpe å kjøpe bedre programvare.

Hei!

Dette hørtes merkelig ut,kan aknskje være at når du har koblet kamera opp til pc`en må du gå inn på display panelet på kamera ditt og trykke på den knappen der du switcher mellom ditt biblotek og selve kamera.

Kan være at det var det du glemte og gjøre,jeg vet ikke....

Men det skal iafall innstaleres alle cd`er som du fikk med til ditt kamera før du tilkobler kamera ditt.

Vet jeg har for dårlig pc til og spille av hd filmer,da hakker det en del og flimrer når jeg spiller av filmene mine....

Beklager seint svar,håper du klarer og fikse det no!

(Er enig med deg,*** program til Canon,fiks deg Pinnacle studio 12,det er bra til og konvertere +++ :)

Lenke til kommentar

Har du noe tips der?

Hei!

Dette hørtes merkelig ut,kan aknskje være at når du har koblet kamera opp til pc`en må du gå inn på display panelet på kamera ditt og trykke på den knappen der du switcher mellom ditt biblotek og selve kamera.

Men det skal iafall innstaleres alle cd`er som du fikk med til ditt kamera før du tilkobler kamera ditt.

Vet jeg har for dårlig pc til og spille av hd filmer,da hakker det en del og flimrer når jeg spiller av filmene mine....

(Er enig med deg,*** program til Canon,fiks deg Pinnacle studio 12,det er bra til og konvertere +++ :)

Takk for svar!

Tror jeg har gjort alt riktig ja.

Canon helpdesk tror kanskje feilen ligger i kameraet. Men at jeg bør ta en sjekk på en PC til. Så det er neste stopp, og frykter så at det må på verksted. Håper de klarer på bevare alle mine ferieminner som ligger lagret i flashminnet som jeg ikke får over på pc, grunnet manglende kontakt...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du noe tips der?

Hei!

Takk for svar!

Tror jeg har gjort alt riktig ja.

Canon helpdesk tror kanskje feilen ligger i kameraet. Men at jeg bør ta en sjekk på en PC til. Så det er neste stopp, og frykter så at det må på verksted. Håper de klarer på bevare alle mine ferieminner som ligger lagret i flashminnet som jeg ikke får over på pc, grunnet manglende kontakt...

Det er vel en kjent regel om at nye minnekort osv. bør testes før de brukes til viktige oppgaver. Ikke for å virke frekk, men jeg har gjort samme feilen selv! Jeg håper Canon tar seg bryet med å kopiere ut filmene dersom det viser seg at det er feil på kamera. De har vel et visst ansvar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...