2cool Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det er tydelig at nerd/nørd brukes forskjellig avhengig av person og sted... For meg er nørd et tulle-uttrykk, som man gjerne sier til venner om de svarer litt for godt på et spørsmål eller lignende. Altså bare for lættis, og har ikke noe med å være nerd. Nerd derimot går mer på personlighet, og er et ord jeg bruker om sære, triste, usosiale tapere. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Nørd er ikke noe ord ... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 I min omgangskrets er det slik at "nørd" er en mer negativ utgave av "nerd". Når man kaller noen en "nørd" understreker man at det ligger usosiale og/eller negative føringer med bemerkelsen nerd og setter fokus på at det er dette man sikter til. Nerd: "Viste du at ingen snøflak er helt like!? Det er ganske utrolig. Viste du også at man kan beskrive snøflak matematisk?" Nørd: Samme som over, men begynner i tillegg å greie ut om kochs kurve og fraktaler helt til noen ber personen om å holde kjeft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå