Galiano :) Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei. Jeg mistet min Western Digitalt Green Power 1Tb harddisk i gulvet i går, når jeg satte sammen min nye datamaskin. Disken falt ca 40cm og landet på det ene plastikkhjørnet for strøm og overføringskabler kobles til. Det ble et lite merke, men ellers så det ut til å ha gått bra. Jeg prøvde disken i en annen PC, og det kommer en feil når den prøver å boote: 0x0000000f Er det håp? Har igrunn ingenting viktig på den, bortsett fra et excel dokument, musikk og filmer. Jeg vet om IBAS, men siden dette er så dyrt, kommer jeg heller til å kjøpe ny disk hvis det er eneste alternativ. Hilsen Christian Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ser du disken i BIOS? Klarer du og gjøre noe med disken? Opprette/slette partisjoner? Lenke til kommentar
Perril Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Error Message: STOP: 0x0000000F (parameter, parameter, parameter, parameter) SPIN_LOCK_ALREADY_OWNED User Action: If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again. Check the Microsoft Hardware Compatibility List to verify that the hardware and its drivers are compatible with Windows 2000. For information about the hardware, contact the supplier. If you are installing Windows 2000 for the first time, check the Windows 2000 system requirements, including the amount of RAM and disk space required to load the operating system. Also, check the Hardware Compatibility List to verify that the system can run Windows 2000. If Windows 2000 is loaded and no new hardware has been installed, reboot with recovery options set to create a dump file. If the message continues to appear, select the Last Known Good option when you reboot. If there is no Last Known Good configuration, try using the Emergency Repair Disk. If you do not have an Emergency Repair Disk, contact your technical support group. I følge koden er det hw feil, så er nok hdd som er "kaputt", men kan oxo være noe annent Endret 30. juli 2009 av Perril Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Forsøk å koble den til en datamaskin via usb eller noe, kanskje du får tilgang til den da. Når det gjelder IBAS, så kan du jo ta kontakt med ReConsult som er et par fra IBAS som gikk ut og startet noe tilsvarende men rettet mot privatmarkede. Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg fikk faktisk disken til å fungere. Koblet den til en annen SATA port, og satte den på høykant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå