Grankongla Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg vil si spartanerne. Jeg kan forøvrig anbefale serien "Deadliest Warrior" hvor de prøver å finne ut hvem som ville vunnet av f.eks. en spartaner og en ninja. Dette gjør de ved å mate inn info om våpens dødelighet osv i et dataprogram. Er usikker på hvor reelt sluttresultatet er, men informasjonen de samler underveis er jo god, og det er ganske underholdende og interessant å lære om de forskjellige taktikkene osv forskjellige krigere brukte. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Deadliest Warrior Viking mot Samurai. Jeg delte den opp i to deler, og den er en del kortet ned. For jeg har klippet bort unødvendige mellomsekvenser (som USA er så kjent for å ha). Del 1 Del 2 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 This video contains content from Viacom, who has decided to block it. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 This video contains content from Viacom, who has decided to block it. hm. Da er det visst bare jeg som får se den. Men hvis dere vil se det så må dere endten laste det ned eller se det gratis på Spike.com (men da må dere "være" fra USA. http://www.spike.com/show/31082 Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Har alltid hatt en fascinasjon for samuraier og deres ritualer, seppuku/harakiri, deres mentale oppførsel og hvordan de var i kamp. Men jeg har ikke navnet på noen. Også enig i de som har nevnt Simo Hayha (jeg har ikke sjekket, men han bør nesten ha blitt nevnt!) Også så klart, hunerene. Hunere? Du mente vel mongolere. Lenke til kommentar
Ojay Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kjakan. Ingen over, ingen ved siden! Lenke til kommentar
OlafMil Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 De største krigerne gjennom tidene er etter min mening romerne. De fant opp mange nye våpen, og tapte sjelden en kamp. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 *Mine innlegg* mens jeg tenker på hva jeg skal svare, er et såpass vidt spekter her, må tenkes nøye gjennom. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 De største krigerne gjennom tidene er etter min mening romerne. De fant opp mange nye våpen, og tapte sjelden en kamp. Hva fant Romerne opp av våpen? Jeg er ikke uenig i at Romerne på sin storhetstid var fantastiske krigere, spesielt deres evne til å tilpasse seg til ulike fiender og å ta deres styrker. Men jeg er uenig i hvorfor de var så store. Nettopp dette at de kopierte fiendenes styrker var en av deres største styrker. Sitat fra Wikipedia: Initially they used weapons based on Greek and Etruscan types. On encountering the Celts they based new varieties on Celtic equipment. To defeat the Carthaginians they constructed an entire fleet de novo based on the Carthaginian model. Once a weapon was adopted it became standard. The standard weapons varied somewhat during Rome's long history, but the equipment and its use were never individual. Link Den første Puniske krigen er et prima eksempel på hvorfor Roma var en så god krigsmakt som den var. I starten hadde Roma ingen flåte å snakke om og heller ikke kunnskapene til å bygge, samt kommandere en. Karthago hadde Vest-Middelhavets største og beste flåte. Romerne tapte i starten, men fikk etterhvert kopiert skipene og taktikken til Karthago slik at de kunne sloss på likt nivå. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Romerne er vel uansett ikke kjent for sin oppfinnsomhet eller originalitet. Og spesielt råe var de heller ikke. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Stoikerne var rå! Lenke til kommentar
eirikranneberg Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Sparta - med king leonidas i spissen Sparta - med king leonidas i spissen Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 [quote name='Sjofel_Imperium' date=' 5. januar 2010 - 16:40' timestamp='1262706015' Hunere? Du mente vel mongolere. Har enda ikke bestemt meg (for de som leste min tidligere post). Men har lest dette i 2 måneder nå... Han mente sikkert hunere, hvis jeg ikke er helt ute og kjøre her, så er hunere et mongolsk folkeslag. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Sparta - med king leonidas i spissen Hvis du sier Sparta, sier jeg Sacred Band of Thebes: The Sacred Band under Pelopidas fought the Spartans[7] at Tegyra in 375 BC, vanquishing an army that was at least three times its size. Link til kilde. Jeg syns det er morsomt å mobbe alle som dyrker spartanerne som de ultimate maskuline manne mennene med at de ble eid kraftig av en enhet homofile elskere: Plutarch records that the Sacred Band was made up of male couples, the rationale being that lovers could fight more fiercely and cohesively than strangers with no ardent bonds. (Det morsomme i dette er selvsagt at de til vanlig har fordommer om at homofile menn er feminine. Alltid artig å dumme folk ut for deres fordommer.) Lenke til kommentar
Uncreative Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg syns det er morsomt å mobbe alle som dyrker spartanerne som de ultimate maskuline manne mennene med at de ble eid kraftig av en enhet homofile elskere Eg syns det er morsomt at spartanerne var også homofile elskere. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ja de hadde et gresk syn på seksualitet så du har riktig der. Sacred Band var dog spessielt siden de var homofile par. Uansett morsomt med tanke på hvordan syn folk ofte har på Spartanerne typifisert i filmen 300. Hadde vært morsomt å se reaksjonene til folk om det midt i den filmen hadde vært en romantisk scene mellom to av de spartanske soldatene. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Var faktisk ikke så vanlig... bare noen få bystater som hadde homofili:) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Vikinger var jo råe er jo være forgjengerere muligens bare 10% av den norrøne befolkninger var vikinger Lenke til kommentar
sunnyerteit Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ingen som har tatt med finnene under vinterkrigen D:? Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Siden vi ser på grupper og enkeltpersoner så skal jeg faktisk gi min stemme til de norske spesialstyrkene. Jegerkommandoen i Norge er en gruppe som er kjent over hele verden for sine suksessfulle oppdrag, og våre marinejegere er kjent som blant de beste i verden. Dette er hardhauser på sitt beste, kyniske og perfekte for det de gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå