Gå til innhold

tidenes råeste krigere?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil også stemme for Spartas soldater. Et menneske som har blitt trent til kamp og overlevelse fra en alder av sju og ikke trent til noe annet, burde tilsi en god plass i en slik rangering.

De ble sultet, slått og oppmuntret til nådesløshet. Dietten deres bestod av bla. rått kjøtt i en kald saus av blod (!) Samt de var kledd i bare "undertøy" og sin røde kappe uansett vær og temperatur... Jeg vet ikke om noen militærtrening som er mer langvarig eller hardere enn Spartas. (Korriger meg gjerne).

 

Ellers er jo også Spartanerne kjent for sine "gode onelinere": Da Philip (Alexander den Stores far) var på toppen av sin karriere som erobrer i Hellas, var Sparta knapt en skygge av sin fordums storhet. Likeså vegret Philip seg for å angripe byen i frykt for å tape for en "underlegen" styrke. Så han sendte Kongen av Sparta et brev: "If I enter Laconia, I will burn Sparta to the ground". Han fikk til svar ETT ord: "If". ;) Philip tok aldri Sparta...

 

 

Ellers vil jeg også holde en knapp på Fremmedlegionens soldater, de har/har hatt endel råskinn gjennom årene. Samt vikingene.

Lenke til kommentar
Stor forskjell på råskap og suksess/disiplin/dyktighet som hær. Siden spørsmålet var råskap er jeg i allefall tilbøyelig til å foreslå mongolerne, eller deler av ss under krigen.

 

Djenhis Kahn og mongolerne var jo ikke annet enn råe og gærne. Nomader som tok over kontrollen i nesten hele Asia og store deler av Europa. Holder en knapp på dem jeg også.

Lenke til kommentar

Historien om Djenghis Khan er ikke noe annet enn enn rå nei. Fyren tilbrakte store deler av livet fra barnsben av i hestesalen, første ved å erobre og samle alle de mongolske steppeklanene, og deretter feie unna all motstand fra asia og sentraleuropa. En helt enorm bragd, og utallige måtte bøte med livet.

 

Det mongolske imperiet er jo faktisk til dags dato det største sammenhengende imperiet verden har sett.

 

Mongol_Empire_map_2.gif

Lenke til kommentar

Timur Lenk og hans krigere. Han gjenskapte Djenghis khans İmperie men med hardere motstand en hva Djenghis Khan hadde tidligere. Han fikk det ottomanske imperiet ned paa kne og europa fryktet at han skulle invadere. Men han gikk mot İndia istedet og hadde stor suksess der. Et militaert geni med en fryktelig bande med krigere.

 

Les: http://en.wikipedia.org/wiki/Timur_Lenk

 

The Sultan's army was easily defeated on December 17, 1398. On this day the army of Sultan Mahmud Khan had prepared 120 war elephants armored with chain mail. He had put poison on the tusks, which put fright into the Tartar lines. Timur took action and the Tartars dug out a trench in front of their positions. Timur then took his camels and placed all the wood and hay he could on their backs. When the war elephants charged he lit the camels on fire and then prodded them with iron sticks. They charged at the elephants howling in pain. Timur had understood that elephants were easy creatures of panic. Faced with the strange specter of the burning camels flying straight at them with flames leaping from their backs, the elephants turned around and stampeded back toward their own lines. Timur entered Delhi and the city was sacked, destroyed, and left in ruins.
Endret av Kron
Lenke til kommentar

Eg meiner at vikinger/andre germanske krigere var de råeste. Til forskjellige tider tok folk fra Skandinavia over praktisk talt over hele Europa, og til og med en del av Afrika. Det er ikkje uten grunn at vikinger etc var rekna som deo sterkeste i sin tid, romere ville jo gjerne ha vikinger i hæren sin på grunn av ryktet sitt(Væringjar etc.)På norrønt er det jo for eksempel ca. et dusin forskjellige ord for krig og slag.

 

Både Spartas soldater og samuraier var jo med i ti ganger færre konflikter enn vikinger og deres forfedre (rekner lombarder, saksere, frankere etc med som "germanske krigere"), eg synst ikkje Slaget med Thermopylene + en del andre konflikter eller et par hundre år med borgerkrig og et par konflikter med Korea er like imponerende. For meg virker det som barmhjertigheten til Kina var den eneste grunnen til at Djengis Khan hadde no lykke; han var visst holdt fange flere ganger og ikke avrettet/helt lemlestet for en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Simo Hayha, så absolutt. Han var en skarpskytter for finskene under andre verdenskrig, men han brukte ikke noen snikskytterifle. Han brukte en sånn:

hayha7.jpg

 

I lag med en smg han knabba fra russerne drepte han 750 russiske soldater. Alene. Han var ikke med i den finske hæren, han bare tok med seg rifla si og stakk ut i skogen.

 

For å sammenligne så er du bra pro om du har en 60:1 kill:death count i uansett skytespill, Simo hadde 750:0.

 

Han overlevde et uant antall russiske patruljer, enheter som ble sendt inn bare for å drepe han, counter-sniper enheter (elitersnipere som sniper snipere), og teppebombing og han fikk kallenavnet "the white death" på grunn av hans hvite kamuflasje. Det eneste han ikke gjorde egenhendig var å rive en t-34 opp med nevene.

 

Så ble han endelig skutt, i hodet, og tatt inn av russerne som trodde han var død. Men han var enda i live, og våknet opp 13 mars, samme dag som krigen sluttet. Jeg regner med han ble bra sint når han hørte at krigen var over og at han hadde gått glipp av en hel uke med russerdreping!

Lenke til kommentar

Blant millioner av mennesker, i helt spesielle situasjoner, er det ett par dusin som gjør utrolige ting. Likevel ser ein at alle på lista er fra det siste århundret, når ein tenker på at menneskeheita har kriget i 200 000 år tipper eg at det har vore individd som får Simo til å virke lite imponerende.

Lenke til kommentar

Tviler jeg på, de greide det takket være moderne våpen,

 

Det skal mye til å hakke ihjel 750++ menn med sverd eller øks.

 

Før i tiden var det ofte lange tider mellom slag og under slag drepte man i "beste" fall noen dusin fiender.

 

Mens med moderne våpen kan man meie ned et dusin mennesker med en enkel salve fra et automat våpen

 

Å drepe over 900 mennesker på 100 dager tror jeg skal godt gjøres å overgå, så lenge man ikke bruker bomber fra fly.

Lenke til kommentar

Vikinger. Høy på fleinsopp tok de turen til England i seilbåtene sine, de plyndra, voldtok og slakta det meste i fredelige kloster, hvor man nærmest ikke hadde sett et sverd før. Tok med seg det som var av rikdommer og reiste hjem for å feire. Hva er ikke rått med det? :p

 

Edit: min stemme går den veien litt pga. at de må ha likt det :wee:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...