rotevatn Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Er det mulig å dele en isdn tilkobling på to maskiner (via switch) når den ene er konfigurert til bredbånd ?? Lenke til kommentar
Term Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Kan bare se for meg at det kommer til å gå skikkelig tregt. Jeg tror det kan funke på samme måten som ADSL fra telenor, siden begge bruker pålogging. Lenke til kommentar
rotevatn Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Ja, det går sikkert tregt som fy, men jeg må ha internett på den andre maskina mi slik at jeg kan få oppdatert windows. vet du hvordan jeg gjør det da? Lenke til kommentar
Term Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 jo du må ha begge maskinene på. Sett den ene maskinen som server og kjør veiviser for deling av internett ( dette når du er tilkoblet nettet med serveren. skal da kjøres på begge maskinene. Kan være litt rotete å få til. Jeg har delt ut en del bannskap for windows. ( det er en stund siden jeg har gjort dette, så med forbehold om feil) Har du win xp? Lenke til kommentar
bLoOdFiSh Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 hei. eg har 3 maskiner oppe i nettverk og dei 3 maskinene deler 1 ISDN oppkobling. :smile: Det er faktisk veldig enkelt og gjør dette. Desse 3 maksinene MÅ stå i nettverk. Har du Win XP er det ganske enkelt og dele ISDN oppkoblingen.Den eine maksina må være server for dei andre maskinene. Server maskina må ha ISDN modeme instalert og denne maksina på altid være på, vist ISDN skal være tilgjengelig heile tida. For å kunne sette opp denne delte tilkoblingen går du inn på Mine nettverksteder og så trykker du på Vis nettverkkoblinger. Så trykker du på Instalere nettverktilkoblinger. Nå får du opp ein slaks setup. Du trykker enste og krysser av på forskjelige ting heilt etter det som passer deg. Men du må huske at der det står om du vil dele ISDN oppkoblinga må du krysse av på Delt. Så fortsetter du og til slutt trykker av fullført. Da er serveren oppe. Så går du på dei andre maskinene og gjør på samme måte, MEN på desse må du krysse av, (denne maksina kobler til internett gjenom gateway. Da kobler desse maksinene opp til server maskina. Håper dtete var til hjelp. Lenke til kommentar
rotevatn Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Takk for hjelpen. JEg har win 2000 på servermaskina og winxp på den andre. Har det noe å si? Jeg har igrunn generelt dårlig peiling på data, så det spørs om jeg finner ut av dette på egenhånd. Hvordan skal jeg gå frem i windows 2000 da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå