Gå til innhold

Ny Samsung Spinpoint F3 på 1 TB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok 30% mer rent sekvensiell ytelse.

Aksesstiden har alltid vært bestemt av rpm og lesearmens mekaniske hastighet. De første 7200rpm diskene dukket opp for ca 15 år siden og de har omtrent samme aksesstid som dagens 7200rpm disker.

Lenke til kommentar
Er litt interessert i å vite nøyaktig hvor mye raskere disse er iforhold til "gamle" harddisker.
Det vil vise seg når det kommer tester etter hvert. Den har tross alt ikke dukket opp på Samsung sine sider engang, så det er kanskje litt tidlig å begynne å mase.
Lenke til kommentar
Er litt interessert i å vite nøyaktig hvor mye raskere disse er iforhold til "gamle" harddisker.

Da må du vente på en review. Siden denne disken bare er annonsert, så finnes det ikkje reiview av denne disken enda. Men det dukker nok opp snart på nettet en plass. Det er jo bare å google av og til for å se om den dukker opp :)

Lenke til kommentar
Damn folkens, 1TB blir for lite i disse dager?! :D

the hunger for storage? sletter unna av og til, og da holder 1-2TB på LAN'et lenge nok for meg.

HTPCn min har 1.4TB diskplass, og den er full. Med en del filmer og andre ting som ligger på disken (orker ikke skyfle rundt med DVDer lenger), så blir det fort lite plass.

Lenke til kommentar

Helt rett Smirnoff. DVD-er kopiert over i rå tilstand tar fort plass og da er det greitt med noen TB. Tar alt for lang tid å konvertere til annet mindre plasskrevende format.

Og skal vi over på HD/full HD materiale tar til og med filmer i h.264 (mkv) fort over 10 GB pr film, for ikke å snakke om BD i rå versjon.

Lenke til kommentar

Samme erfaring har jeg. Normalt er MTBF på harddisker godt over 10 år, og personlig har det ikke krasja en disk for meg på 15 år.

Normalt er også sannsynlighet for feil første år ned på promille-nivå.

Så her rusler 5 - 7 år gamle disker fremdeles pent rundt uten antydning til rusk i maskineriet.

Så håpe på er ikke noe man gjør når det gjelder disker, man forventer at de lever til de er for små. Men i og med at konsekvensen av et krasj er stor, så tar man uansett forhåndsregler.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Faen! Jeg som nettopp har bestilt F1 1TB. :(

Edit: Og 30% bedre ytelse enn "de forrige" henger nok sammen med at 7200 rpm (F3) er 33% raskere enn 5400 (F2 EcoGreen).

30% bedre en F1 (7200rpm) er mere riktig eller 60% bedre en F2 EcoGreen (5400rpm)

:p

Lenke til kommentar
Hvor tar du 60% fra?

Tettheten på F3 og F2 EG er lik etter hva jeg har sett, så da er det stort sett omdreiningshastigheten som er forskjellig.

ja men F2 ytelsen er mye dårligere en F1 ytelsen også ytelsen til F3 er 30% bedre en F1, skjønt nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...