Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Automatisk passord tildeling i Nettverk på Nettcafè, Hvordan

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om tema tittelen er helt grei. Men, vi prøver. :wink: ..

Har fått tilbud om å sette opp et nettverk for en kar som skal starte Internettcafè og i forbindelse med den saken har jeg noe jeg lurer på som kanskje noen kan hjelpe meg med:

: han vil ha det slik at alle som kommer for å bruke internett skal kunne få tildelt et eget passord for å komme in i nettverket (brukernavn skal være det samme for alle...)

** finnes det noen enkel måte å få passord automatiskt ved å bare legge til en ny bruker i nettverket på??( alle som vil bruke dette må registrere seg som bruker..)

Eller må jeg gjøre det sånn at alle har samme bruker navn og passord (logget som gjest??)

For da må jeg lage nytt hver eneste dag som en sikkerhet....

Takk for svar....

PS. vi kommer til å benytte oss av antinget Windows 2000 eller xp i nettverket.. ( hva synes dere om det?? W2K eller xp??)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ikke ha likt brukernavn for alle og samtidig ett passord til hver...brukernavn må jo være unike...

Du kan vel ha det slik at passordet må byttes hver dag? Dette kan du jo sette opp i egenskapene for brukerkontoen.

2000 eller XP? Jeg ville nok installert XP, men det er jo også et kostnadsspørsmål, da.

Lenke til kommentar

Videre kan du også sette en del restriksjoner på hva denne "felles" brukeren får lov til å gjøre på maskinene - f.eks. sperre for avlogging, restart, shutdown osv.

Er vel også å anbefale å ha en hardware-løsning på maskinene som gjør at de alltid får et bestemt oppsett ved oppstart. Alternativet er selvsagt å benytte image, men det krever jo mer administrering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...