Gå til innhold

Starte strømforsyning automatisk

Anbefalte innlegg

Har et problem med ein kiosk pc. Maskinen består av et spesiallaget AT hovedkort, som mangler hd, cd-rom og alt det der. Booter fra nettverk. Strøm inn på kortet går via gammel AT-plugg (2-delt plugg), eller ein vanlig strømplugg, slik man bruker på CD-rom osv (er det molex dei heiter?).

Har prøvd å boote den med strøm fra molex-pluggen, og det fungerte fint. Trenger derfor ikkje å få tak i en psu med AT plugger eller dyre overganger. Problemet mitt nå er at eg har ikkje ein startknapp på maskina. Ønsker at den starter med ein gang eg setter i strømkabelen. Eg veit eg kan jumpstarte psu'en ved å bruke ein binders til å kortslutte to ledninger i atx pluggen. Men går det å sette på ein permanent jumpstart?

All hjelp blir satt pris på!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er problemet? Du vet allerede hva som skal kobles, er vel ikke så vanskelig å lage en permanent kobling?

Har ikkje testet, men vil ikkje ein permanent kobling tilsvare å holde power knappen inne heile tiden? I så tilfelle vil den jo slå seg av etter 5 sekunder?

Lenke til kommentar

Nei. Den pinna som har den tynne grønne ledningen er det hovedkortet som styrer. Så lenge hovedkortet vil ha PSUen påslått må den hele tiden ha den kortsluttet til jord. Om du permanent kobler den til jord vil PSUen stå permanent på slik du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...