abene Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Mozilla foreslår Firefox 3.6 uten menylinje. Les mer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 endlig.. jeg bruker ALDRIG menylinja. kunne fint klart meg med den skiftenøkkelen som er i chrome. Lenke til kommentar
G Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Stedsavhenging sies det, hva med det motsatte, at nettleseren tilbyr en å velge hvilken proxy en vil surfe gjennom. Slik at en kan benytte de tjenestene en måtte ønske på nettet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 er vel bare å sette inn hvilken proxy som helst du vil selv?, evt. bruke foxyproxy om du må bytte hyppig Lenke til kommentar
anss123 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Bruker "Hide Menubar" extension selv og de funksjoner jeg bruker ofte legger jeg på verktøylinjen. Død til menylinjer! Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hva med å få velge selv da ? Jeg bruker den så og si aldri, men en vet jo aldri ? Dessuten synes jeg det er på tide at man utnytter de "nye" skjermformatene bedre. Hvorfor skal alt presses inn på toppen når det er store ledige arealer på sidene ? Hvorfor bruker alle - også HW - en gammeldags avisheading med så mye reklame at man må tror man har fått opp feil side før man finner ut at man må rulle ned for å se hva man er intressert i ? Utnytt formatet bedre ! Lenke til kommentar
hkalnes Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det er faktisk ganske greit sånn som Microsoft har gjort det i IE7/IE8 og en del andre Windows-programmer. Menylinjen er default av, men vises ved å trykke Alt-knappen. Evt velge at den alltid skal vises under Options/Preferences e.l. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 brukergrensesnittet skal bli mer kompaktJa takk! Har vel ikke helt rett til å mene noe siden jeg bruker Opera til alt annet enn Pandora og Zimbra (jobbmail), men det er da virkelig ikke noe poeng med menylinje, verktøylinje, søkefelt, bokmerkelinje osv; for meg er en browser URL-feltet, tabs og selve vinduet, og jeg har derfor tre synlige knapper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Unnskyld meg, men er dette virkelig en nyhet? Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Opera gjorde det. Funker fett. Screen-estate > * <3 Lenke til kommentar
Tuhin Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Liten nyhetsverdi i dette... Vil heller ønske firefox velkommen etter! Lenke til kommentar
kosh Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Liten nyhetsverdi i dette... Vil heller ønske firefox velkommen etter! Støtter den. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 hvis menylinje skal skjule så må den også komme frem hvis man holder musemarkøren over et område . selv bruker jeg menylinje i firefox 3.5 ganske ofte. Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hvorfor skal de følge Microsofttrenden og fjerne menylinjen i alt? Først var det Windows explorer i Vista, deretter IE og nå kommer Firefox? Er noe forbanna herk at de i det hele tatt vurderer å fjerne den (er en grunn til at så mange fortsatt sverger til XP). Edit: Det er sikkert greit for de som ikke kan så mye om data etc. Men jeg føler at vi som faktisk kan litt om det som foregår "under skallet" blir mer og mer utelatt av Microsoft mm. Endret 1. august 2009 av Kjell-arne Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det er no forskjellige bruksmønster. Sjølv bruker eg nesten aldri menylinjene i Opera og Utforsker då det er svært sjeldan eg har bruk for dei. So lenge det er ein enkel måte å vise menylinja att ser ikkje eg problemet med å skjule den. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hvorfor skal de følge Microsofttrenden og fjerne menylinjen i alt?Først var det Windows explorer i Vista, deretter IE og nå kommer Firefox? Er noe forbanna herk at de i det hele tatt vurderer å fjerne den (er en grunn til at så mange fortsatt sverger til XP). Edit: Det er sikkert greit for de som ikke kan så mye om data etc. Men jeg føler at vi som faktisk kan litt om det som foregår "under skallet" blir mer og mer utelatt av Microsoft mm. Kan mye om data? Hurtigtaster? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 hvis man bruker mange programmer ,hvor mange hurtigtast skal man egentlig huske på ? det er tross alt begrenset hvor mange hurtigtaster man kan bruke. hvis man endre opp med mere en 10 stykker så er det ikke alle som klarer å huske alle. det største problemet er at ikke alle programmene følger samme mønster. da kan Controll +F bety 2 helt forskjelige ting. eksempel : firefox bruker controll+F for å søke turbo delphi ( objekt pascal) bruker både controll +F og controll+ shift + F controll +G = søke igjen i firefox mens Turbo Delphi bare bruker F3. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hurtigtaster er vel og bra det. Men det hadde jo vært flott om de fleste programmer fulgte en standard. Norsk MS Office bruker ctrl + f for bold, og ctrl + b for find. Yeye. Men altså. For all del. Så lenge det er mulig å velge. Bruker ikke Fx selv, og hide menubar i Opera fungerer jo utmerket. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) det er letere å se logikken hvis en skriver ctrl+F for fet skrift . det internasjonale valget er ctrl+B for bold ( det skrift ) hva med kursive (ctrl + k) eller italic ( ctrl + i) hvorfor Microsoft har valgt å bruke ctrl+B for søk er lit vanskelig å forstå. antagelig er det fordi de andre kombinasjonene er optatt. ctrl+F er jo allerede opptatt ( i norsk versjon) . i den intensjonale står det for find ( søk) ctrl+S er også opptatt til hurtigtast for lagring så den kan ikke brukes til søking er det noen som blir forvirret her ? firefox holder seg selvfølgelig til de internasjonale standarden selv om utgavene er nasjonale. årsaken er nok at man blander norske og internasjonale standarder. spørsmålet er hvorfor man gjør det.så hvorfor ikke bli enig om at bruke en felles standard ? antagelig går det ikke da det bryter med logikken. - første bokstav i kommandoen Endret 30. september 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå