Gå til innhold

Bakgrunnsbilde forsvinner hele tiden


Anbefalte innlegg

God morgen folkens.

 

håper det sitter noen smarte folk her ute som kan skjønne seg på den lille saken jeg har kalt en pc. Vil nå påstå at jeg til vanlig klarer å løse div ting og problmestillinger som evt kommer opp, men akurat denne gangen skjønner jeg ikke noe.

 

For hver gang pc'n restartes, eller jeg starter et spill, så av en eller annen merkelig grunn skal pc'n fjerne skrivebordsbakgrunnen... noen kjenner til dette eller hørt om det? det begynner hvertfall å bli litt irriterans i lengda kan man si.

 

Sånn smått med info, så er pc'n ca ett år, er en HP workstation som er relativt bra, med xp prfessional.

 

Håper noen kan hjelpe meg med detta :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan ha noe å gjøre med hvor bildet du bruker er lagret. Bruker du et bilde som var lagret på PC-en fra før eller har du brukt et bilde fra nettet (høyreklikket bildet i browser -> sett som skrivebordsbakgrunn) ?

 

Bilder jeg har satt som bakgrunn direkte fra nettleseren har forsvunnet for meg noen ganger også.

Lenke til kommentar

desverre så er det ikke så enkelt ser det ut som :/

det er riktig nok bilder fra nett, men jeg lagrer som regel bildene på pc'n før jeg bruker de som bakgrunn. Om jeg ikke hadde gjort det hadde det jo blitt litt av et styr å leite fra bildet på nett hver gang jeg starta pc'n eller gikk inn i et spill :)

Lenke til kommentar

i teorien så skal det jo være sånn at bilder du ikke har lagra men bare har tatt fra nett, skal bli værende til du bytter til et annet igjen, men i noen tilfeller så kan det jo godt hende det forsvinner for noen.

 

Det er ikke no pirat versjon av xp gitt..

Lenke til kommentar

okay, takk for flytting av tråd da jeg ikke var sikker på om den var posta på rett sted.

 

ang det med å ta en registry fix, som nevt her, så er det også prøvd, med feil funnet, og rettet. Desverre så er det samme problemet desverre forstatt her.. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...