flashboy91 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Lurer på om noen vet om dette funker bra? http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=23...;id=&vn=736 + http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=67...;id=&vn=736 Også trenger jeg ekstra batteri da eller? Erik Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Du får nok mye moro med det der =) Nei, trenger ikke noe mere strøm nei. Det går nok fint. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvilken bil har du? Merke, serie, modell.. Ekstra batteri trenger du trolig ikke, men mulig du må bytte det Det er og mulig at dynamoen er for liten, men det er sjeldent! Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Hvilken bil har du? Merke, serie, modell.. Ekstra batteri trenger du trolig ikke, men mulig du må bytte det Det er og mulig at dynamoen er for liten, men det er sjeldent! Hei er en mitschubichi, galant.. husker ikke hvordan det skrives:P er rundt 2000 modell. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Glemte forresten også en liten detalj, som faktisk er ganske viktig! :O Hvor gammel er du? Jeg gjetter meg til 18-20, så det jeg skriver nå blir sikkert lett oversett. Men her kommer det. Den pakken det er bortkastet i en relativt liten bil som Galant. Du vil selvfølgelig få masse bass og ganske høy lyd, men dårlig lyd hvor bassen vil overdøve diskanten. Det du heller burde gå for er et skikkelig front sett og en 10" sub med mono forsterker og to-kanals forsterker på front settet. Front settet burde være med seperant diskant og helst delefilter. Her har du to sett som vil gi bedre lyd enn de 4 høytalene i pakken. Evt kan du gå for Preformance settet til seas linkzy Når det gjelder sub kan du se på Seas sin 10 eller 12", det holder med en! Så kan du kjøre på med en slik til front settet og denna til sub'n. Dette kommer på samme pris som pakken du linket til, men vil ha bedre lyd. Selv om råne faktoren er betraktelig laverer... Når det gjelder headunit har du gjort et trygt valg med Pioneer! Du må også huske at kabler, her burde det begregnes en 1-2000,- og MDF plater (kanksje 500,-), kommer i tillegg. Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Glemte forresten også en liten detalj, som faktisk er ganske viktig! :O Hvor gammel er du? Jeg gjetter meg til 18-20, så det jeg skriver nå blir sikkert lett oversett. Men her kommer det. Den pakken det er bortkastet i en relativt liten bil som Galant. Du vil selvfølgelig få masse bass og ganske høy lyd, men dårlig lyd hvor bassen vil overdøve diskanten. Det du heller burde gå for er et skikkelig front sett og en 10" sub med mono forsterker og to-kanals forsterker på front settet. Front settet burde være med seperant diskant og helst delefilter. Her har du to sett som vil gi bedre lyd enn de 4 høytalene i pakken. Evt kan du gå for Preformance settet til seas linkzy Når det gjelder sub kan du se på Seas sin 10 eller 12", det holder med en! Så kan du kjøre på med en slik til front settet og denna til sub'n. Dette kommer på samme pris som pakken du linket til, men vil ha bedre lyd. Selv om råne faktoren er betraktelig laverer... Når det gjelder headunit har du gjort et trygt valg med Pioneer! Du må også huske at kabler, her burde det begregnes en 1-2000,- og MDF plater (kanksje 500,-), kommer i tillegg. Ok, skal ta en titt på det. Takk for hjelpen :-) Er bare 17 da :-) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kom på det når jeg så nicket! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Sorry, men dette er nok et "ubrukelig" pakke"tilbud"... Skjønner ikke hvorfor såkalte seriøse forhandlere selger 6x9 sammen med sub, det er jo bare tull... Håper ikke du har latt deg lure, og alt har kjøpt dette. Du trenger IKKE 6x9, så du bude spørre om å få et bra kompsett til å ha foran isteden. Også har du bommet GROVT med spilleren, for den er det ræva lyd på. Bytt den med en pioneer DEH-P5100UB e.l. så blir lydopplevelsen en helt annen Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Sorry, men dette er nok et "ubrukelig" pakke"tilbud"... Skjønner ikke hvorfor såkalte seriøse forhandlere selger 6x9 sammen med sub, det er jo bare tull... Håper ikke du har latt deg lure, og alt har kjøpt dette. Du trenger IKKE 6x9, så du bude spørre om å få et bra kompsett til å ha foran isteden. Også har du bommet GROVT med spilleren, for den er det ræva lyd på. Bytt den med en pioneer DEH-P5100UB e.l. så blir lydopplevelsen en helt annen Hei hvorfor ikke 6*9 til å ha i hattehylla? Har flere kompiser som har det, det funker jo fett det:-) Også den cd spilleren hvorfor er den så dårlig? Kompis av meg har sånn, å den funker fett den. kan du eventuelt linke til noe bedere da? med samme pris? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Problemet med 6x9 sett er at de stort sett blir overdøvd av suben... De forsvinner rett og slett i mengden av lyd. Den siste kommentaren refererer jo til spm om alder.. Alt lager lyd, god eller dårlig! Det er det jeg prøvde å forklare deg. Konsenter deg heller om å få godt lydbilde i steden for å ha masse lyd som høres på utsiden av bilen. Gjennomsnittlig, vil du ikke kjøre med anlegget på fult hele tiden. Det er gøy av og til. Jeg føler meg litt dum faktisk når jeg sitter på med kompiser og vi har lyden så høyt av vi ikke kan snakke. Det ser rimelig dumt ut fra utsiden! ;D Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) altfor lite kraft fra monoofrsterkeren i pakka. Og du bør forsterke ladekabelen fra dynamoen med en 20mm kabel og du bør ha en kondensator eller et Kinetik HC600 batteri mellom hovedbatteriet og forsterkerne, nærmest mulig forsterkerne. Spilleren så bra ut den, 3 linjeutganger og usb. Har det en cd spiller bør ha. Angående lyd kval. så vet jeg ikke noe om den sånn sett. hadde mye heller kjøpt dette istedenfor den pakka til 8000kr: Dynabel BF 4501 monoforsterker 2998kr Pioneer TS-W3002D2 1890kr Basic basskasse for 12'' subwoofer 890kr JBL GT5-A604 1795kr Infinity Reference 6530CS 1695 ACR HKAB-81 kabelsett 695kr Zealum ZK2.5BL-SR høyttalerkabel (pris per m, regner med du trenger ca 10m) 160kr Så må du spør dem om 2 distribusjonsblokker, en for positiv og en for jord som har 1 21mm inn og 2(eller flere) 21mm ut. Regner med en pris på ca 400kr for begge = 10523kr Ble en god del dyrere. Men dette er mye bedre komponenter enn det du fikk med i pakka. Denne pakka gir deg 1200W rms til subben og bedre lyd fra infinity høyttalerne. Du kan også prøve å brokoble 4 kanals forsterkeren for å se hvordan lyden blir. Da skal forsterkeren gi ut 160W rms ved 4 ohm. De kan sikkert gi deg en pakkepris på alt over. Evt så kan du spør om du kan kjøpe pakka uten den basskassa og monoforsterkeren. Og kjøpe heller den basskassa + pioneer subben og dynabel forsterkeren. Billigste er å alikevel kjøpe fra utlandet. Linker: http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=63...;id=&vn=736 (ring og spør om D2 varianten, de kan sikkert skaffe denne.) http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=54...;id=&vn=736 http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=20...;id=&vn=736 http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=68...;id=&vn=736 http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=49...;id=&vn=736 http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=52...;id=&vn=736 edit: forandret litt edit 2: klart vist å legge inn feil høyttaler. la til riktig nå som er en komponent. Endret 30. juli 2009 av Dammed Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Sony generelt har dårlig lyd. At du synes det er bra i bilen til kompisen din, betyr ikke at det ikke blir bedre med en annen spiller Jeg synes heller ikke du skal bytte de subene med de subene fra pioneer, for det blir neppe noe bedre, men jeg er enig i at forsterkeren er litt liten. Hvis du på død og liv skal ha 6x9 baki, så bør de skjermes, og fades ned slik at du ikke hører dem foran. Du bør også ha høypassfilter på dem... Dette er en helt ok spiller: http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=5971&a...;id=&vn=736 Men kjøp den heller her: http://www.pixmania.com/no/no/2684979/art/...p3-usb-deh.html Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) i forhold til prisen så er pioneer mer enn bra nok. Skal du ha bedre som tåler like mye, må du som regel doble prisen og litt til. Sony er ikke noe særlig bra, kamerat har sony spiller, men det funker som sagt. Det er bedre enn ingenting. Man må vurdere pris / kvalitet. edit: Styr unna Pixmania, får du problem med varene når du handler hos dem kan du forvente elendig service. Endret 30. juli 2009 av Dammed Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg vurderer også to greie høytalere foran også bass bak, men da blir det vel for mye bass med 2*12" ? med tanke på at jeg bare da har to høytalere foran? Vil holde meg på rundt 7000 kr da. Jeg vurderer også to greie høytalere foran også bass bak, men da blir det vel for mye bass med 2*12" ? med tanke på at jeg bare da har to høytalere foran? Vil holde meg på rundt 7000 kr da. Også vil jeg ha bluetooth i cd spilleren. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det holder lenge med en 10-12" tommer! Iallefall hvis det er for de inni bilen du vil spille! Er det for alle som går på gata og IKKE ønsker å høre det, så trenger du mere Forslaget jeg satte fram til deg, så koster det deg ikke mer enn du hadde på budsjettet uansett. (Vil trolig få pakkepris som gjør det ytterligere billigere) Jeg er forresten uenig med Demmed, du trenger trolig ikke å gjøre noe annet enn å bytte batteri når det gjelder strøm. Det spørs litt på dynamoen, men en kompis av meg kjører en liten colt med samme size annlegg du hadde planer om, bare bedre og han måtte bytte batteri. Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Det holder lenge med en 10-12" tommer! Iallefall hvis det er for de inni bilen du vil spille! Er det for alle som går på gata og IKKE ønsker å høre det, så trenger du mere Forslaget jeg satte fram til deg, så koster det deg ikke mer enn du hadde på budsjettet uansett. (Vil trolig få pakkepris som gjør det ytterligere billigere) Jeg er forresten uenig med Demmed, du trenger trolig ikke å gjøre noe annet enn å bytte batteri når det gjelder strøm. Det spørs litt på dynamoen, men en kompis av meg kjører en liten colt med samme size annlegg du hadde planer om, bare bedre og han måtte bytte batteri. Konge Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 vel, jeg vet hva jeg snakker med tanke på kabelen fra dynamoen, som regel så trenger man dette uansett hvor lite anlegget er. Og en bit 21mmkabel på 1-2m koster ikke mer en maks 100kr. Når du bruker 10.000kr på anlegg så bør du ikke tenke så veldig mye på den ene 100 lappen. en 12 holder lenge ja. Bedre å kjøpe et element som tåler 1000W rms, enn to 12" som tåler 500W rms hver. For det første så tar det mindre plass, og for det andre, det som tåler 1000W rms har som regel bedre lydegenskaper og hvis de kommer fra samme merke. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg har ikke opplevd at kabelen fra dynamoen må byttes, men godt mulig at dette er smart å gjennomføre. Generell utbyttning av ledningsnett er jo smart på eldre biler! ;D Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 ikke bytt kabelen, men bare legg en 21mm i tillegg til den som står der. Dette er ganske standard prosedyre på anlegg som har mer enn 300W rms totalt. Da lader som regel dynamoen mer, slik at man ikke tapper batteriet for strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå