Gå til innhold

Sette opp ADSL fra Telenor

Anbefalte innlegg

Halloen!

Bestillte ADSL fra Telenor og fikk levert en alt i et modem/router av typen Zyxel i posten. Husker desverre ikke nummeret på denne men er trådløst.

Så spørsmålet mitt er: Må jeg inn med CD`en som følger med i pakken? Det står at man må inn med den medfølgende CD`en for å få ADSL`en til å fungere. Jeg går vel ut i fra at jeg kan komme meg inn på boksen og konfigurere denne uten å ha kjørt cd`en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke ha cden nei.

Ang "program" for å logge på nettet bruker du bare pppoe. (husk @online.no på brukernavn)

Og behøver ikke program for å komme inn på boksen heller.. Er trolig 192.168.0.1 eller lignende som er adressen til boksen, så er bare å koble seg opp til den på normal måte

Lenke til kommentar
Halloen!

Bestillte ADSL fra Telenor og fikk levert en alt i et modem/router av typen Zyxel i posten. Husker desverre ikke nummeret på denne men er trådløst.

Så spørsmålet mitt er: Må jeg inn med CD`en som følger med i pakken? Det står at man må inn med den medfølgende CD`en for å få ADSL`en til å fungere. Jeg går vel ut i fra at jeg kan komme meg inn på boksen og konfigurere denne uten å ha kjørt cd`en?

Du trenger ikke å kjøre CD'en og du trenger ikke å konfigurere ruteren manuelt :-)

CD'en installerer et program på PC'en din som kan hjelpe deg med å aktivere det trådløse nettverket (som er slått av per default) og programmet kan være nyttig ifm feilsøking hvis du får problemer senere.

Ruteren får uansett automatisk konfigen sin fra Telenor så snart det kobles opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...