The Hoff Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei igjen, Noen få spørsmål i dag: 1. Jeg har lagd et enkelt gui, hvordan får jeg til slik at alle feltene i guiet (knapper, textfelt, osv.) har en størrelse relativt til hovedvinduet? Altså, hvis jeg maksimerer vinduet, ønsker jeg at alle feltene også skal vokse, på den måten synes jeg det blir seende best ut. 2. Jeg har to stk jawax.swing.TextArea som står ved siden av hverandre i guiet, ett som viser input og ett som viser output. Jeg får til at de to har lik størrelse, men hvordan kan jeg sette det slik at de har begge lik avstand til sin nærmeste "vegg". Altså at de to TextAreane sammen står i midten av guiet. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg tror nesten du må prøve å tegne det for oss ... Du vil at JTextArea-ene skal vokse sammen med vinduet, men de skal ha en avstand til nærmeste side? Hvor er knappene? Har du prøvd BorderLayout? Du vil vel ikke at knappene skal vokse så veldig mye, men at de skal ha preferredSize-størrelsen? Hvis du lager en BorderLayout med knapper i PAGE_START eller hvor du nå vil ha det, og en JPanel med to JTextArea-er i CENTER? Tror ikke jeg forstår hva du egentlig vil ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå