Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Jeg fant i dag en boks med mine foreldres gamle negative filmruller og lysbilder. Og jeg fikk veldig lyst til fa omgjort disse bildene til digital form. Hva er den beste maten a fa omgjort disse filmene og lysbildene? De negative filmene er standar 35mm Kodak filmer. Jeg legger til et bilde som visen en av lysbildene. Jeg er interesert i best mulig opplosning pa begge deler siden jeg ma sannsynlighvis gjore en del restaurering i Photoshop pa noe av bildene. Noen som kan gi meg noe rad? Endret 30. juli 2009 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg fant i dag en boks med mine foreldres gamle negative filmruller og lysbilder. Og jeg fikk veldig lyst til fa omgjort disse bildene til digital form. Hva er den beste maten a fa omgjort disse filmene og lysbildene? De negative filmene er standar 35mm Kodak filmer. Jeg legger til et bilde som visen en av lysbildene. Jeg er interesert i best mulig opplosning pa begge deler siden jeg ma sannsynlighvis gjore en del restaurering i Photoshop pa noe av bildene. Noen som kan gi meg noe rad? Tenker du "beste måten" å få de inn på PC'n eller er det etterbehandlingen du spør etter? Jeg kan bare svare på det første, kjøpte CanonScan 8800F som er ypperlig å bruke til slike negativer. RandiA Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det beste er en dedikert filmskanner for 35mm film og dias. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Tenker du "beste måten" å få de inn på PC'n eller er det etterbehandlingen du spør etter? Etterbehandlingen kan jeg, det er det a fa de inn pa PCen jeg trengel hjelp med. Det beste er en dedikert filmskanner for 35mm film og dias. Hvor far jeg kjopt det hen? Endret 30. juli 2009 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå