Gå til innhold

Professions for druid (valget står mellom inscription, leatherworking og alchemy)

Anbefalte innlegg

Hei!

For litt siden startet jeg på WoW igjen, og jeg har tenkt til å prøve det ut. Høyeste level jeg har på en character er 70, men han spiller jeg ikke på fordi vennene mine har skiftet server, så jeg driver nå med leveling av en druid som akkurat nå er level 42.

Jeg har kommet ganske langt med skinning + herbalism nå (272/296), og har vurdert å bytte ut ett av gathering professionene jeg har med en annen profession.

Valget står mellom herbalism + inscription, herbalism + alchemy eller skinning + leatherworking.

Jeg holder en knapp på leatherworking akkurat nå, men jeg lurer på om gearet du får i høyt level ikke kan hamle opp med drops fra dungeons og raids, eller at man ikke klarer å tjene bra med penger på det.

Inscription er det ganske mange på serveren som har, så det blir mest sannsynlig enten alchemy eller leatherworking. Innspill? Hvor mye kommer jeg (sannsynligvis) til å tjene med kombinasjonene, og hvilken kombinasjon får jeg mest bruk for? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye du kommer til å "tjene" er umulig å si da det fullstendig avhenger av hvor mye du farmer creeps iforhold til quests, prisene på AH og uendelig mange andre grunner :p Hvis du er tauren er alchemy greit da taurens har en racial ability som gir increased herbalism skill. Alchemy er også veldig kjekt siden du sparer mye på å slippe å kjøpe alle mulige pots på AH. Jeg ville allikevel byttet alchemy om til leatherworking og beholdt skinning. Skinning tjener du mye på og gir deg enkel tilgang til å levle LW. LW gir deg også meget fine ekstra "enchants" på gearet ditt, iallefall dersom du er feral.

Lenke til kommentar

Engineering kommer ikke på tale, grunnen til at jeg velger inscription, leatherworking eller alchemy er fordi jeg har gathering professionen som passer til dem allerede, engineering har jeg prøvd før så jeg vil heller prøve en av de jeg har skrevet om tidligere. ;)

Jeg har sjekket thottbot og det virker ikke som at det er spesielt mye bra gear (epic) som man kan lage. Spørsmålet blir da om man lettere kan skaffe seg bedre gear enn det som kan lages via leatherworking ved å gjøre raids eller dungeons, hvis ikke så vil jeg mest sannsynlig ta leatherworking. Vil det være verd det?

Edit: legger til at jeg kommer til å bli balance druid når jeg kommer til et høyt level, så tailoring kan vel kanskje være et valg også?

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Alchemy er usannsynlig win når det kommer til raiding. Du får en aldri så liten boost fra mixology, den er grei. Men det beste må nok være flasks som varer i 2 timer. Fryktelig flott profession!

Leatherworking suger ganske hardt, vil jeg tro. Fur lining er forsåvidt greit, men jeg tror ikke jeg ville valgt det.

Alchemy + Herbalism, gogo!

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Har flere lvl 80's, men druiden min er min virkelige moneymaker.

Han har herbaslism og enineering (suger crystals + Uendelig mye moro i battlegrounds).

Med swift flying plukker du herbs og crystals fortere enn du gidder å sende til banken din.

Har så og si makset alle yrker på andre karakterer, men Engi er by far det morsomste

og i 3.2 vil det bli sykt buffet pvpwise. Anbefales på det sterkeste.

Mye moro og easy gold.

Lenke til kommentar

LW gir ikke bra nok boost i forhold til inscription eller alchemy, og det meste av gear er BoE så det kan andre LWs lage til deg. Inscription gir mye bedre skulder enchant uten at du trenger å grinde sons of hodir rep. Det er ikke like mye penger i inscription etter dualspecc som det var før. Ellers er alchemy en sikker vinner som Knofle sier.

Du kan også vurdere enchanting dersom du vil gjøre noe helt annet. Da kan du plukke herbs til pots og glyphs selv, få andre til å lage de til deg, og selge overskuddet av herbs. Enchanting er jo alltids kjekt å ha for DE.

(har selv inscription, alchemy på main, og herbalism, skinning på alt)

Lenke til kommentar

Skal du minmaxe må det nesten bli Blacksmithing kombinert med Jewelcrafting, til nød enchanting avhengig av klasse.

Blacksmithing med sine 2 ekstra sockets gir mye valgfrihet til hva du vil ha i av gems. Samme gjelder forsåvdidt Jewelcrafting selv etter nerfen nesten patch.

Enchanting er greit nok, men kommer veldig an på klassen din.

Vet det ikke var det du lurte på.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...