Gjest Rådløs_** Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg vil helst være anonym. Jeg har en god venninne som jeg har kjent siden vi var tidlig i 20 åra. Den gangen så var vi en del ute og festet (i helgene), men det var bare i helgene. Hun drakk ikke noe mer enn oss andre den gangen, men i dag så føler jeg at venninna mi drikker mer, så og si nesten daglig. Hun jobber og klarer alltid å komme seg på jobb, og hun bare ler hvis vi sier hun kanskje burde ta det litt med ro. Hun sier at det går bra. Hun er veldig åpen om det og legger ikke skjul på at hun liker å ta seg et glass vin (eller flere), men er det vanlig å drikke flere ganger i uka? Føler at det ofte går nok ofte 1 flaske vin ca annenhver dag, og litt mer i helgene. Hun sier at det ikke er noe problem. Hun jobber jo og betaler regninger, ei jente som har mange venner og ikke oppleves som noen "alkis" i det hele tatt. Rareste er at vi sjelden ser henne direkte full heller, hun gjør sjelden noe dumt, og er aldri kranglete eller vrang. Men hun drikker bare jevnlig. Er det vi vennene som bekymrer oss unødvendig ?? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg vil si hun drikker litt vell mye. Selv drikker jeg ofte hver helg og da begge dagene i helga, blir gjerne noen øl en dag midt i uka, selv det synes jeg er vell mye. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Å drikke jevnt og trutt er normalen i resten av verden, og er langt sunnere enn å drikke seg full en nå og da. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Begynner det å bli noe særlig mer enn en alkoholenhet pr. dag, f.eks et glass rødvin, så vil vel de fleste si at de negative egenskapene fort veier lang mer enn de positive. De har forresten funnet ut at 16,7 gram mørk sjokolade (minst 70% kakao) er det optimale pr. dag, for de som lurte Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Å drikke jevnt og trutt er normalen i resten av verden, og er langt sunnere enn å drikke seg full en nå og da. Feil, det er absolutt ikke sunnere å drikke jevnt og trutt enn full nå og da. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Å drikke jevnt og trutt er normalen i resten av verden, og er langt sunnere enn å drikke seg full en nå og da. Feil, det er absolutt ikke sunnere å drikke jevnt og trutt enn full nå og da. Jo, det vanligste drikkemønsteret er mye sunnere. Heller et glass vin til maten enn en flaske i helgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå