Fattig Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hei. Jeg har et spørsmål. I 1999 ble jeg slått konkurs, da jeg med mitt enkeltpersonforetak var litt slapp med regnskap, og ble skjønnslignet ad mass. Ble av den grunn skyldig flere hundre tusen kroner for skatt og moms. Skatten ble jeg ferdig med i fjor, og ble for noen år siden lovet (pr tlf ) av en saksbehandler, at om jeg klarte å betale ned på skatten, så skulle de slette det vanvittige rentekravet. Men nå har de truet med utleggsforretning igjen. For å få inn rentene.. Momskravet har jeg på disse ti årene kanskje betalt ned 10% av. Nå truer denne etaten med å slå meg konkurs IGJEN. Er det virkelig slik, at man kan bli konkurs flere ganger i samme sak? Ja, jeg er fattig. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du kan straffes kun én gang for ett enkelt forhold, men det økonomiske kravet mot deg blir stående en god stund. Ble du slått personlig konkurs, eller ble enkeltmannsforetaket ditt slått konkurs? Lenke til kommentar
Fattig Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Jeg er faktisk ikke sikker på om det var personlig eller enkeltpersonforetaket de slo konkurs den gang. Jeg har ikke tatt vare på papirene fra 10 år siden. Men nå er jeg heller ikke sikker. For i brevet står både fødselsdatoen min, og org.nummeret oppført. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Ble du slått personlig konkurs, eller ble enkeltmannsforetaket ditt slått konkurs? Et ENK og personen som driver dette har felles økonomi, så det er vel bare personlig konkurs som er aktuelt? Endret 4. august 2009 av Frank2004 Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Siden det vel ikke står i konkursloven at man IKKE kan forfølge en fordring med blandt annet konkurs, flere ganger, så er det vel ingenting som er til hinder for dette. Men jeg har vel aldri hørt om tilsvarende. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Konkurs er vel faktisk ikke straff heller. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Konkurs er vel faktisk ikke straff heller. Jeg tror nok de fleste føler det som en straff... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå