.Lagrange. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg har nylig fått min Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G ED (puh) "ødelagt" av sand. Det har kommet sand i mellom "ringene" (de bevegelige delene) og kameraet klarer derfor ikke fokusere, ei heller kan jeg zoome sjæl. Så da må jeg vel bare kjøpe ny, ikke gidder jeg sende den inn til dyr reparasjon når jeg f.eks kan få Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 til 1299 kr. Selve linsa som ble ødelagt ligger på 1899 kr hos japanfoto, mens samme linsa med VR koster nøyaktig like mye hos fotovideo... Noen som kan tipse meg på hva jeg burde gå for? Var absolutt fornøyd med nikonobjektivet, men kunne godt tenkt meg 100 mm mer zoom. VR er ikke viktig i mine øyne. Er tamron mye dårligere i skarphet/farger/autofokushastighet? (Og tror dere at noen lokale helter kan skru objektivet fra hverandre og blåse på det for drøyt 500 kr? Jeg bor ikke sør for Trondheim, så det er langt til nærmeste autoriserte Nikon-verksted... Finnes det ingen fotobutikker eller liknende som kan gjøre slikt?) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg tror jeg ville lagt pengene på bordet og kjøpt en ny utgave av 50-200mm med VR. VR er nyttig når du kommer opp i de brennviddene som en tele tilbyr. Tom Lenke til kommentar
ozone Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Jeg har begge. Nikon sitt er skarpere. Det at det også er mindre, lettere, og har VR gjør det veldig anvendelig ute i felten håndholdt. Jeg har fått sylskarpe bilder helt ned i 1/15s DET hadde jeg aldri klart med Tamron 70-300. Tamron'en bruker jeg kun fra altanen i godt lys, når jeg trenger all den tele jeg kan få Endret 30. juli 2009 av ozone Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg er enig med de andre her. Har 55-200mm VR selv og har testen en Tamron 70-300. 55-200mm er lettere, noe skarpere og VRen gir deg mer når lyset svinner. Hvis du ønsker mer tele ville jeg heller spart opp til Nikon 70-300mm VR. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde også 55-200 VR, syns den er kanonbra sett i lys av prisen, skarp med gode kontraster og VR er svært nyttig på tele. Solgte den da jeg kjøpte 70-300 VR. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Da får jeg vel bare gå for VR-versjonen, med mindre noen kan fikse den nåværende linsa... Har sendt mail til et par folk i håp om at noen har kompetanse til å skru den fra hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå