Gå til innhold

[Løst]Trenger Noen med Paranomale Skills [Kjappt]

Anbefalte innlegg

Syns folk er litt raske med konklusjonene sine her. Ingen kan sikkert si at det ikke finnes, man kan si at man ikke tror det finnes.

Nei, man kan si at det ikke er fnugg av bevis for at det ikke finnes, så det er ingen grunn til å tro at det gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bullshit.. Om det finnes noe sånt ligger så høyt at mennesket ikke har mulighet til å vite om det finnes eller ikke. Men du skal få lov til å tro det du vil. Prøver ikke å prakke noe på deg, som sagt så er jeg ikke særlig overbevist at det finnes noe sånt jeg heller, men jeg er åpen for det.

Lenke til kommentar
Bullshit.. Om det finnes noe sånt ligger så høyt at mennesket ikke har mulighet til å vite om det finnes eller ikke.

Så du mener du har bevis for at det finnes noe vi umulig kan vite om eksisterer eller ikke?

Hvordan kan du påstå at det finnes hvis det er umulig å si om det eksisterer eller ikke?

Hvor har du det fra at det er noe det er umulig å finne ut om eksisterer eller ikke?

Lenke til kommentar

Hvis det er umulig å finne ut innrømmer du jo at det er null bevis, hvilket igjen betyr at det ikke er noen grunn til å tro på det.

Hvis det er noe som er null bevis for, betyr det at det ikke påvirker oss i noen som helst grad, og dermed er det uansett irrelevant om det eksisterer eller ikke.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Bare fordi at du ikke kan se det, betyr ikke at det ikke er der!

Vi kan ikke se infrarødt lys, men vi kunne observere at det hadde en effekt på ting, så vi bygde utstyr som gjorde at vi kunne måle det.

Å si at gud og overnaturlige ting ikke påvirker folk må være noe av det idiotiske jeg noensinne har hørt. Det pågår jo kriger pga det jo.

Hvis det påvirker folk så er det fullt mulig å påvise at det eksisterer. Her ligger jo hele selvmotsigelsen din.

Ellers, folk starter kriger for alt mulig rart. Betyr det at islam er den sanne religion fordi muslimer starter kriger?

Og bare fordi det ikke er noen bevis for noe betyr nødvendigvis ikke at det ikke finnes.

Nå har man prøvd å bevise det i alle år med nøyaktig null resultat. Det er null bevis, og derfor null grunn til å tro at det eksisterer.

Lenke til kommentar

Du mener det er null grunn til å tro at det eksisterer, derfor kommer denne diskusjonen ingen vei. Mener du enda at religion ikke påvirker folk? Ingen kan sikkert si hvilken som er den sanne religion. Og når vi snakker om religion plutselig så er det vel mer bevis på at det finnes enn at det ikke finnes, om jeg ikke tar skammelig feil. Er ingen teolog^^

Lenke til kommentar
Du mener det er null grunn til å tro at det eksisterer, derfor kommer denne diskusjonen ingen vei.

Diskusjonen kommer ingen vei fordi du velger å forkaste fakta med vilje.

Mener du enda at religion ikke påvirker folk?

Jeg har nettopp forklart at det faktisk gjør det. Alle religioner påvirker folk. Bare fordi noe påvirker folk så betyr ikke det at påstandene som fremsettes er sanne.

Og når vi snakker om religion plutselig så er det vel mer bevis på at det finnes enn at det ikke finnes, om jeg ikke tar skammelig feil. Er ingen teolog^^

Religion eksisterer. Det religionene handler om er det null bevis for at eksisterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...