Villa_Sempre Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Hei. Jeg lurer bare på en liten ting... Jeg tenkte jeg skulle kjøpe den nye Iphone 3G S med abbonomanget Telenor FriHet. Da lurer jeg på om det går an og kjøpe seg ut av FriHet, og hvor mye det koster. Takk på forhånd Endret 29. juli 2009 av Villa_Sempre Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kjøp den heller med SuperPluss, ring Telenor og be de låse den opp, og legg det medfølgende sim-kortet nederst i skuffen. På denne måten får du en iPhone 3G S (32 GB) for litt over kr 4800,- (hos telekiosken.no) Lenke til kommentar
Villa_Sempre Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 så det koster 1600kr og kjøpe seg ut av SuperPluss? I såfall velger jeg heller det, så slipper jeg alt tullet med abonnomang... Takk skal du ha:) Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Nei, det koster 2400 kr både for FriHet og SuperPluss, men det er derfor mye billigere å ikke kjøpe seg ut av abonnementet, men heller få låsekoden gratis og betale de månedlige summene (129 x 12 = 1548) for SuperPluss. Lenke til kommentar
Villa_Sempre Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 hmmm... Jeg kan ikke så mye med dette her, så jeg vet ikke hva denne låsekoden er for... Skal man bruke denne for og få ut simkortet? Uansett, takk for svar =) Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 1. Kjøp iPhone med abonnement i butikk. 2. Ring Telenor og be om å få låst opp telefonen, uten å avslutte abonnementet. 3. Gjenopprett i iTunes, så er telefonen åpen for bruk med andre operatører. 4. Betale månedsavgift på abonnementet i 12 måneder. 5. Avslutt abonnementet etter 12 måneder. Da har du betalt 129 kroner i måneden i 12 måneder, i tillegg til det du betaler i butikken, og du kan bruke den med en annen operatør fra dag én. Lenke til kommentar
AK060392 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 hmmm... Jeg kan ikke så mye med dette her, så jeg vet ikke hva denne låsekoden er for...Skal man bruke denne for og få ut simkortet? Uansett, takk for svar =) Låsekoden er for å avslutte abonnementet. Hvis du avslutter abonnementet før 12 mnd. blir det nok dyrere enn å betale de 12. mnd. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 AK060392, for all del, dette er tydeligvis vanskelig nok fra før uten at du trenger å gjøre det enda vanskeligere med feilinformasjon. En låsekode er rett og slett en kode som låser opp operatørlåsen på en mobiltelefon. På iPhone er det ingen kode, da det gjøres via iTunes, men operatøren må godkjenne det først. En låsekode har ikke nødvendigvis noe å gjøre med å avslutte et abonnement. Som sagt gir Telenor ut låsekode til mobil gratis forutsatt at man fortsatt har binding. Da trenger man altså _ikke_ avslutte abonnementet. Trådstarter: Hør på Bretteville. Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 1. Kjøp iPhone med abonnement i butikk.2. Ring Telenor og be om å få låst opp telefonen, uten å avslutte abonnementet. 3. Gjenopprett i iTunes, så er telefonen åpen for bruk med andre operatører. 4. Betale månedsavgift på abonnementet i 12 måneder. 5. Avslutt abonnementet etter 12 måneder. Da har du betalt 129 kroner i måneden i 12 måneder, i tillegg til det du betaler i butikken, og du kan bruke den med en annen operatør fra dag én. Tenkte å gjøre det samme. Men hvor lang tid tar det før man kan putte inn det "gamle" SIM-kortet. Har abb fra Ventelo. Betyr det at etter jeg reiser hjem fra butikken med 3Gs i posen, så ringer jeg Telenor for å be de om å låse den opp uten å avslutte abb. Å gjenopprette i iTunes er en enkel sak? Det jeg lurer på er om telefonen er oppe og går med mitt gamle SIM-kort i løpet av samme dag, eller må jeg vente i flere dager etterpå? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Innen en halvtime etter opplåsing vil telefonen være klar til bruk med hvilket som helst SIM-kort. Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Innen en halvtime etter opplåsing vil telefonen være klar til bruk med hvilket som helst SIM-kort. Genialt. Og tusen takk for lyn-svar Lenke til kommentar
Villa_Sempre Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takk skal dere ha alle sammen Har vært veldig nyttig. Når jeg får råd skal jeg kjøpe en og følge toturialen til Bretteville ^^ Da er denne tråden løst, og de som trenger hjelp med dette kan bare besøke denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå