Gå til innhold

Access 2003 - en database, 3 tabeller....

Ange

Anbefalte innlegg

Hei, nå er frustrasjonen snart på topp. Er det noen ildsjeler der ute som kan Access?

Jeg styrer et arkiv med bruk av Access 2003. Det er en database med 3 tabeller, eksempelvis kalt AA, CC og DD. Alle tabellene inneholder ID, pers.nr og navn.

3 damer skal registrere i hver sin tabell, uten å registrere det samme pers.nr mer enn en gang. Hvordan skal jeg løse dette når tabellene er i bruk hver for seg pr i dag? Eller noen som har noen ideer om hvor jeg lett kan få hjelp?

Eks: et pers.nr er registrert i CC. Dersom noen forsøker å registere det samme pers.nr i AA eller i DD, skal det komme en feilmelding hvor man blir oppmerksom på at man er i ferd med å registrere et dublikat. Dette fordi pers.nr allerede er registrert en gang i CC-tabellen.

Noen år siden jeg kunne Access ordentlig også, men har ikke tid til å vente på oppfriskningskurs på vidregående plan nå. Nå er dette siste tjanse.......tenkte på Microsoft sine forum sider også, men ikke helt stødig i engelsk så derfor forsøker jeg her først.

På forhånd takk til alle som svarer meg.

Mvh Ange

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...