Daffe Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg har idag byttet skjermkort, og i den forbindelse avistallerte jeg driverne til det gamle skjermkortet før jeg tok det ut og satte inn det nye kortet. Nede i systray ligger det fortsatt et lite ikon fra Abit (det gamle kortet), og når jeg dobbelklikker på dette kommer det opp innstillinger for skjerm. Hvordan får jeg fjernet dette? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Sjekk Legg til/fjern programmer. Det ligger sikkert et program der som hører til det forrige skjermkortet ditt. Hvis ikke kan du kjøre msconfig og fjern programmet fra oppstarten. Men det er anbefalt at du avinstallerer programmet istedet. Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg avinstallerte programmet fra "Legg til/fjern programmer", men den delen i systray ble altså ikke borte. Msconfig har jeg aldri vært inne i. Hvordan kommer jeg inn i det, og er det store muligheter til å kåle til systemet der? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Du kommer inn i MSCONFIG med å gå til kjør på startmenyen og skrive følgene: msconfig trykk så enter. Oppe nesten i topen står det masse en kan velge mellom, blant annet oppstart. Gå til oppstart og trykk der. Fin filen du letter etter og slett den, ofte kan det være vanskelig å finne filen, tror du at du har fundet fil så pleier jeg søke, og se om ikonet stemmerm, da er det nok rett fil. Vær forsiktig du kan også gjøre mye galt Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Har forsøkt å skrive msconfig i "run...", men får da en feilmelding med beskjed om at maskinen ikke finner filen. Det er vel en fil som må være der? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Har forsøkt å skrive msconfig i "run...", men får da en feilmelding med beskjed om at maskinen ikke finner filen. Det er vel en fil som må være der? Da har du sikkert Windows 2k, den har ikke det programmet (litt rart egentlig). Men jeg fant en artikkel som du kan lese på her (Nederst på siden). Pass på! Dette er ikke for nybegynnere.... Lenke til kommentar
abene Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Prøv Startup Control Panel for å fjerne programmet fra oppstarten. Prøv evt Chris Software Cleaner hvis du vil fjerne programmet og Legg til / Fjern... ikke virker Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Takker for alle svar. Jeg brukte "Startup Control Panel", og det virket veldig bra. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå