melvh Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hei Min pc gikk ned for ca 2 uker siden. Jeg feilsøkte alt mulig og endte opp med at psu virket fint når jeg jumpstartet den. Så jeg tror det er hovedkortet. Har hørt at det er ufattelig mange som har hatt mange problemer med at hovedkortet ikke starter (slikt det var i mitt tilfellet nå etter ca 3 år). Det begynte med bluscreen etc. Hovedkortet er av A8N Sli Premium 939 socket. Uansett så har jeg bestilt meg ny pc og lydkortet som nå har stått i pci porten til den gamle pcen min i 2 uker nå tenkte jeg kunne bruke om igjen. Bare rense den litt med luft på boks. Det er av et Creative X-fi lydkort som da sikkert er bedre en lydkortet jeg får på mitt nye hovedkort. Det jeg da spør om er: Har dere noen gang hørt om et tilfellet der lydkort har ødelagt noen komponenter i pcen? Slik som da hovedkort etc. Lydkortet mitt er 3-4 år gammelt og har ikke råd til noe nytt nå. Men er litt skeptisk i med å bruke det til min nye pc. Beklager noob status her, men er litt redd for det jeg spør om nå. Håper på seriøse svar da Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 En PC består hovedsaklig av elektroniske komponenter, som påvirker hverandre i forskjellig grad. La oss si at lydkortet ditt har en eller annen kortslutning. Det kan være dette som har forårsaket hovedkorthavariet ditt, men uten å teste kortet er det jo vanskelig å si. Om du er redd for å sette det inn i den nye PC'n din kan det være lurt å få kortet testet i en annen PC (fortrinnsvis en som det ikke er så farlig med), slik at du kan avdekke eventuelle feil på forhånd. Håper du finner ut av det, og lykke til! Lenke til kommentar
melvh Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 En PC består hovedsaklig av elektroniske komponenter, som påvirker hverandre i forskjellig grad.La oss si at lydkortet ditt har en eller annen kortslutning. Det kan være dette som har forårsaket hovedkorthavariet ditt, men uten å teste kortet er det jo vanskelig å si. Om du er redd for å sette det inn i den nye PC'n din kan det være lurt å få kortet testet i en annen PC (fortrinnsvis en som det ikke er så farlig med), slik at du kan avdekke eventuelle feil på forhånd. Håper du finner ut av det, og lykke til! Nei da vet jeg ikke om jeg bare skal kjøpe et nytt lydkort om et par ukers tid. Altså kanskje et ASUS eller noe slikt Men når jeg fikk igang pcen min for 2 uker tilbake i ca 10 min før den kortsluttet igjen så fungerte lyden helt fint. Sååå er usikker :S Lenke til kommentar
melvh Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Da har jeg prøvd mitt lydkort som er på hovedkortet. Fy søren og dårlig kvalitet :S æsj.. Igjen spør jeg. Min psu på den gamle dataen fungerte helt fint med jumpstart. Men mitt hovedkort tror jeg var ødelagt. Når jeg fikk igang pcen for 2 uker tilbake, var den ca oppe i 10 min. Når jeg hørte på musikk så virket lyden helt fin. Kan det da være lydkortet eller skal jeg prøve det i min ny pc? Lenke til kommentar
melvh Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Tar meg friheten til å bumpe igjen, fordi i morgen skal jeg gå til innkjøp av luft på boks til å rense vekk støvet på mitt xtreme music kort. Igjen spør jeg, lyden fungerte supert på min forrige pc selv om pcen kortsluttet flere ganger(kortsluttet mener jeg at den slår seg av momentant). Det var enten hovedkort eller psu. Spørsmålet er: Er lydkortet itakt? lyden fungerte selv om pcen klarte å slå seg av 25 ganger på rad. Noe sier meg at det var A8N Sli premium hovedkortet mange har hatt slike problemer med. Hjelp ! Lenke til kommentar
melvh Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Har da renset kortet. Skal prøve det nå. Men svar meg på dette vær så snill. Når kortet fungerte med lyd på den gamle pcen selv om pcen drev og slo seg momentant av, da betyr det vel at det er noe annet en lydkortet? Siden lydkortet fortsatt spilte av lyd? Vær å snill og svar hvis noen har svaret Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har da renset kortet. Skal prøve det nå. Men svar meg på dette vær så snill. Når kortet fungerte med lyd på den gamle pcen selv om pcen drev og slo seg momentant av, da betyr det vel at det er noe annet en lydkortet? Siden lydkortet fortsatt spilte av lyd? Vær å snill og svar hvis noen har svaret Jeg har jo gitt deg svaret ditt. Det er umulig å gi deg et konkret svar uten at du tester kortet, vi kan ikke vite sikkert om det er ødelagt utifra det du forteller oss. Det er alltid en sjangse for at det kan være en defekt på det som vil kortslutte hovedkortet ditt, men hvordan kan vi vite det uten noen form for tester? Det kan derimot se ut som lydkortet er feilfritt utifra hvordan du beskriver det, men som sagt; ingen her er villige til å si rett ut at det er feilfritt uten å engang ha sett på det. Lenke til kommentar
melvh Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Ja jeg skjønner. Men hvordan kan et lydkort være ødelagt om det gir 100 % klar lyd? Kan jeg se på det fysisk om det har vært noe form for kortsluttning? Skjønner at ingen er villig til å si at det er feilfritt. Og hvordan tester jeg det isåfall? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ja jeg skjønner. Men hvordan kan et lydkort være ødelagt om det gir 100 % klar lyd? Kan jeg se på det fysisk om det har vært noe form for kortsluttning? Skjønner at ingen er villig til å si at det er feilfritt. Og hvordan tester jeg det isåfall? Lite sannsynlig at du kan se dette med det blotte øye. For å teste på en enkel måte; sett det i en PC som det ikke er så farlig med og sjekk om det fungerer. Hvis det fungerer der så er du ganske sikret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå