Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente, 17 år, føler seg alene i verden.

Gjest Guest_alene_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_alene_*

Har lyst på nye venner. Noen som veit om en bra nettside der man diskuterer å bli sviktet, vennskap, ensomhet, depresjon etc? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønsker nye venner men spør om et forum for å diskutere dårlig fortid? Sorry, jeg ser ikke sammenhengen. Du vil jo glemme den dårlige fortiden og få en ny start. Få nye venner. En ny vennekrets. Det får man igjennom sosiale miljøer og eventuelt igjennom (nye) felles venner.

Men angående et slikt forum – det funker sikkert om dere fokuserer på restitusjon/bedring/rekreasjon og og ikke hvor dritt alt er og hvor dårlig dere har det.

Endret av JensViking
Lenke til kommentar

Ignorer de over, tror ikke det er slike sider du vil havne på :)

Jeg forstår problemstillingen din og jeg skal forsøke å finne noen relevante sider.

Vi kan begynne med denne hjemmesiden, http://www.sosialangst.com/index.php

Forfatteren av denne siden har vært igjennom alle fasene og klart å gravd seg ut av det. Mye lesestoff om psykisk angs og underliggende temaer.

Det finnes her i byen (molde) en møteplass for de som føler for det (link). Helt gratis. Jeg har vært her 4-5 ganger og synes alle jeg snakket med virket koselige og sosiale, flere av de hadde mange positive egenskaper og var godt over snittet flink på sine tema. Men en ting hadde alle felles, alle ble godtatt og dratt inn i fellesskapet uten spørsmål på dagen.

Nettsider/møteplasser på nett for folk med psykiske lidelser finnes, men de virker "nedlagt" i form av at det blir postet kanskje 10-11 poster i uka, ikke særlig morsomt å ikke få svar før neste måned om det er noe. Nærmeste jeg finner er nettsiden ung.no ( http://www.ung.no/psykiskhelse/ )

Så du får ha lykke til, håper du får bukt med det psykiske :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Det tipset til thor med møteplass må jo være midt i blinken. Hvis du føler deg alene finnes det jo ikke noe bedre en dette, tror ikke det å chatte med folk over internett er veien å gå hvis du føler deg alene, såklart det kan hjelpe, men noe internettforum kan ikke erstatte ekte venner. Hvis du drar på en slik møteplass kommer du garantert i kontakt med noen, og de fleste som er der er nok der av akkurat samme grunner som deg. :)

Men det møteplass greiene er jo genialt, er jo et perfekt sted og stifte nye vennskap, det er noe alle som sliter med venner burde dra på. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...