Gå til innhold

Trenger tips til diverse programmer for min nye Mac?!

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått meg mac og trenger noen programmer jeg håpet og kunne få hjelp med.

1.Brukervennlig photoshop programm med det nødvendigste.

2.Bra dvd brenne programm,helst som man kan stile layer break på.

3.Har noen videoer filer som er av typen rmvb og trenger et programm som kan konvertere disse tiil f.eks mp4,avi eller wma eller lignende

sån at jeg kan bruke quiktime til og se dem med + ha dem på min nokia 5800,kjekkt visst det går an og stille på en del som

oppløsning,biterate,automatisk crop og kjekkt med sammen setting av videoer.

Håper noen kan være så snille og svare :yes: bra om dere vet om ett gratis alternativ og et som ikke er gratis og om det er verdt og betale for :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva som er det nødvendigste? Hva som er nødvendig er det da du som definerer, uten at du gir oss noen funksjoner du trenger så skyter vi i blinde. Gimp har det meste, Pixelmator er lett og brukervennlig men må betales litt for.

Burn er gratis, Disco må du betale for.

3.Har noen videoer filer som er av typen rmvb og trenger et programm som kan konvertere disse tiil f.eks mp4,avi eller wma eller lignende

Transcoder Redux, erstatningen til Visualhub

Lenke til kommentar
Hei

Har fått meg mac og trenger noen programmer jeg håpet og kunne få hjelp med.

sån at jeg kan bruke quiktime til og se dem med + ha dem på min nokia 5800,kjekkt visst det går an og stille på en del som

oppløsning,biterate,automatisk crop og kjekkt med sammen setting av videoer.

Håper noen kan være så snille og svare :yes: bra om dere vet om ett gratis alternativ og et som ikke er gratis og om det er verdt og betale for :hmm:

1. Photoshop, eventuelt gimp/gimpshop? (http://www.gimpshop.com/download.shtml)

2. Roxio Toast er vel det mest brukte brenneprogrammet

3. Laster du ned Flip4mac (wmv) og Perian (det meste ellers) får du spilt av filene i Quicktime ihvertfall. Quicktime har vel også mulighet for konvertering/export. Sjekk ellers www.macupdate.com, versiontracker.com e.l.

--edit--

ser at det har kommet en post imellom nå :) Visualhub ja, den er bra :)

--edit2--

Typo.. Virtualdub? hvor fikk jeg det ifra? :)

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Takk for alle gode forslag.

De fleste funker bra,transcoder redux er perfect til og convertere til mobilen de vanlige video filene jeg har :yes:

men funker dårlig med convertering av rmvb video filer.Noen som har noen andre forslag til program som kan dette? :hmm:

Endret av gunnar.,89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...