Gå til innhold

Tore Tønne - hvorfor tok han livet sitt?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke dette helt. Familien til Tore Tønne sier det, Røkke sier det, og sikkert flere andre: At Tore Tønne var en hederlig mann som ikke gjorde noe galt. Hvorfor tok han da livet sitt?

Greit nok at det er veldig ubehagelig å bli hengt ut for noe man ikke har gjort. Men dette er en person som ikke var ukjent med å være i medienes søkelys. Man tar da ikke livet sitt selv om Dagbladet mener at man er en idiot? Folk har blitt uskyldig dømt for drap før, uten at man tar livet sitt for det.

Hvis jeg skal si hva jeg tror, så er det at han skjønte selv at det kom til å bli rettssak og straff. At han selv var klar over at spillet var ute, og han ble tatt med buksa nede.

Så hvorfor sier da hans familie at Tore Tønne ikke gjorde noe galt, og det var Dagbladets skyld at han tok livet sitt? Jeg tror at de prøver å "redde" Tønnenavnets ære ved å legge skylda på Dagbladet, og ikke Tore Tønne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

info

Altså sakens kjerne er meg bekjent at han mottok lønn i tillegg til etterlønn fra stortinget. og dette ble blåst noe så til de grader opp, hvor hele privat- livet og privat økonomien hans ble førstesidestoff.

Så er det nok en stor forskjell på medienes søkelys og medienes hoggestab.

Edit:

Ordningen med etterlønn er opprettet for at statsråder som ikke har en jobb å gå tilbake til, sikres en inntekt i en overgangsperiode.  

Tønne bad om å få utvidet etterlønnsperioden fra én til tre måneder da han gikk av i fjor. Grunnen var at Tønne mente han ikke ville få lønn fra andre i denne perioden.  

Tønne gikk rett over i en stilling som rådgiver og tjente 36 000 kroner dagen samtidig som han mottok etterlønn, skriver Dagbladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...