cmi Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Noen som har anbefalinger, kan være tria, men gidder ikke kjøpe, for det blir ikke flittig brukt... Skal ha fra Nef til jpeg... Veit man kan gjøre dette i PS men gidder ikke surre med actions og sånt... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) I PS (viss CS2 eller nyare): File --> Scripts --> Image processor. Red.: Du har CS3 ser eg, so då skal den vere der. Endret 29. juli 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 jeg har CS2, men det funker ikke. det kommer opp en error med kode: 1271. er egentlig ute etter et program utenom photoshop. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Nikon ViewNX (Konverterer gratis uten justeringer) Nikon Capture NX2 (Best kvalitet for Nikons NEF filer) Adobe Lightroom (Alt i ett) Bibble Pro Capture One 4 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Viewnx gratis, greit og enkelt fra Nikon. Bruker det mye selv, da det beholder settingene jeg har på kameraet under konvertering. (Bruker D300) De jeg skal bruke mere tid på går via NX2. Viewnx holder i lange baner for enkel konvertering. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Har du ViewNX frå Nikon? Det kan brukast trur eg. Elles kan det vere RawTherapee gjer det du vil. Red.: For treig. RawTherapee er for den saks skuld gratis. Endret 29. juli 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 ... Skal ha fra Nef til jpeg... Du bør oppgi kameramodell. NEF-formatet er endret mellom de forskjellige modellene, noe som medfører at enkelte tredjepartsprodukter må være "nye" programversjoner for å kunne takle det NEF-formatet ditt kamera benytter (evt. kunne håndetre den plugin som støtter ditt kamera). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå