PappKassE Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 hmmmze. er i gang på et nytt prosjekt der jeg skal mekke maskin inn i dj koffert (vet d er vanelig, men fikk lyst) men probbet er... finnes det noen mulig måte å forlenge nettverks kontakten...som f.eks å plugge en ledning i porten på netverkskortet og muligens lodde på en hunn kontakt i andre enden. eller er d mulig å kjøpe noe sånt ferdig? har funnet forlenger i/o panel, men de har ikke forlenger av nettverks kontakten... du skjønner skal prøve å ha så få "hull" i kofferten som mulig..og skal legge hovedkortet slik at i/o portene peker innover. help? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 hva med å lage et hull som du bare putter nettverkskabelen igjennom Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 skal prøve å ha så få "hull" i kofferten som mulig.. hva med å lage et hull er ikke sikker på om det er så veldig lurt å drive å kappe de ledningene, men det skader vel ikke å prøve(?), kontakter finner du vel her på clasohlson, de ligger under nettverksuttak, kanskje det vil gå med "Skjøtestykke RJ45 hunn til hunn" Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 bruk for eksempel en slik. Hvis du får festet den på en eller annen måte, da... Ellers så kan du gjøre som jeg gjorde med min koffert: innenfra og utenfra Dette blir tilnærmet lufttett og ser elegant ut, i tillegg til at kontakter og plugger ikke blir så utsatt for støt og andre påkjenninger. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 ville ikke ha kutta kabelen. firmaer drev med sånne ting før, men nå kan de ikke gjøre det - det sinker rett å slett hastigheten. kjøpe en liten kabel med hun og han så plugger du i og voila, probbe er løst Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 ville ikke ha kutta kabelen. firmaer drev med sånne ting før, men nå kan de ikke gjøre det - det sinker rett å slett hastigheten. kjøpe en liten kabel med hun og han så plugger du i og voila, probbe er løst Dette er bare urin! Nettverkskabler blir ikke dårligere når de kuttes! Dessuten har ikke jeg hørt om hunkontakter til nettverkskabler, kun paneluttak! Mitt forslag: - Kjøp en kort patchekabel for nettverk (0,5 m). - kapp den i riktig lenge (beregn litt ekstra) - Finn ut hvilken rekkefølge ledningene er lagt i pluggen. Følg denne rekkefølgen slik at pluggen som kobles i paneluttaket får samme rekkefølge. VELDIG VIKTIG!!! - Lodd på paneluttaket! - Fest paneluttaket - koble patchekabelen til nettverkskortet - koble til ekstern nettverkskabel - skru på pesen - ferdig! Lenke til kommentar
PappKassE Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 k hørtes fornuftig ut *prøve* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå