hauale Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hei Det er en stund siden jeg bygget pc'en min, og er ikke helt oppdatert på hardware-fronten - håpet at noen her kanskje hadde et øyeblikk til å gi meg en anbefaling. Jeg har en selvbygget pc med et Asus P5B-E hovedkort, og dette kortet har en PCI Express x16 kortplass hvor det i dag sitter et geforce gto 7900 kort. Skal oppgraderes pga Dragon Age som kommer i høst - anbefalt skjermkort for spillet er ATI 3850 512MB, NVIDIA 8800GTS 512MB eller bedre. Er det noen som kan anbefale et kort som kan passe for meg, så pc'en kan leve et år eller to til? Maks 2000,-. Har brukt nvidia i de siste par pc'ene og vært fornøyd, men er ikke fanatisk om ATI er kongen på haugen nå.. :-) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 De beste kortene til under 2000,- nå er GeForce GTX 275 og Radeon HD 4890. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Riktig som K-orm sier. Uansett hvilket av de 2 du går for, så kan du ikke gå feil. Lenke til kommentar
Docjensk Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei - slenger meg på tråden siden det ser ut til å være noen med peiling her - satte sammen en maskin for 2 år siden med dette hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32103...led#ProductTabs og grafikkkort ett stykk 7950GX2. Som vanlig må grgfikken justeres ned v/ nyere spill og tenker jeg vil strekke maskinens levetid litt lengre - som vanlig faller man helt ut fra specs når man ikke følger med... Gjelder samme anbefaling for grafikkkort til meg? Burde jeg heller legge en tuning i et nytt hovedkort med dertil nytt grafikkort? - er liksom de to delene som evt. må fornyes - har rikelig med strøm og plass i kabinettet Takker for tilbakemelding Mine specs: Cooler Master Stacker 810 Kabinett, Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16, Asus GeForce 7950GX2 1GB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL5 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) alt etter hvor mye du vil legge i det/hva du vil drive av spill. Det er ikke akkurat top of the line cpu eller RAM mengde.. Uansett er ikke GeForce GTX 275 og Radeon HD 4890 dumme valg. Hvis du har nok penger til å evt. oppgradere etterpå, så kunne det vært en ide å kjøpe ett av dem, sjekke tilstanden i spillene du vil spille og evt. oppgradere cpu/HK/RAM deretter? Hvis du derimot må vente i X mnd etter et evt. skjermkortkjøp, så ville jeg heller ventet og oppgradert alt på en gang, ettersom ting bare blir billigere jo lenger tiden går, og det er teit å sitte på ett skjermkort som du ikke får utnytte 100% fordi resten av PCen holder deg tilbake Endret 30. juli 2009 av MrLee Lenke til kommentar
hauale Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Takk for tilbakemeldinger ! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå