Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor stengte mailkontoen min..

Anbefalte innlegg

Telenor tillater at det flommer store mengder søppelpost gjennom deres servere og inn i forbrukernes mailbokser.

Jeg prøvde å aksjonere mot dette ved å returnere disse mailene til spammerne, men da reagerte Telenor med å stenge kontoen min for utpost.

Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor prøver først og fremst å forhindre at det sendes spam UT fra deres servere. Blir Telenor "tatt" for å sende ut spam blir de svartelistet, dvs. krise for dem.

Ved å sende tilbake spam bidrar du i stor grad til problemet, og er altså ikke noe bedre enn spammerne. Telenor kan ikke kontrollere spammere utenfor deres nett/servere, men de kan kontrollere deg. Derfor har du fått kontoen din stengt, fullt fortjent.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å aksjonere mot dette ved å returnere disse mailene til spammerne, men da reagerte Telenor med å stenge kontoen min for utpost.

Det er vel ganske sannsynlig at returadressene til disse mailene var falske, enten ved at de ikke finnes i det hele tatt, eller ved at spammeren har brukt adresser som tilhører andre.

Så den beste måten å takle spam på - som privatperson - er å bruke et godt spamfilter som stopper det meste, og så rett og slett ignorere resten.

Lenke til kommentar

Må gi min fulle tilslutning til newbrewfoz, Sokkalf og Ducktoy.

@dagfinn99:

For å si det i klartekst, du fortjener å få kontoen stengt, og det for lang tid. Du straffer ingen spammere ved å sende spam i retur. Spam har i et fåtall tilfeller rett avsenderadresse, så det eneste du gjør er å øke mengden spam. Måten du oppfører deg på er identisk med at du skulle vært del av et botnettverk. Faktisk kan returer fortelle spammere at din adresse er gyldig, og gjøre saken hakket verre.

Så kanskje det er på tide med å lære seg litt mer om hvordan spam distribueres og hvordan det bør håndteres og bekjempes.

Når det gjelder Telenor, så har de nok spamfiltre virksomme, men de kan ikke skru disse til for hardt, da det fort vil medføre at mail som skal fram mottaker blir fanget opp.

Lenke til kommentar

Har man problemer med spam så er det veldig greit å bruke en gmailkonto til å rense mailen.

Denne kan settes opp til å hente mail fra Telenorkontoen automatisk og filtrere den for deg.

Filtrene til gmail er meget treffsikre og blir bare bedre og bedre IMO.

Ser man ikke spam så får spammerne stadig færre kunder og grunnlaget for spamming forsvinner.

EDIT: Når man sender spam i retur så gjør man faktisk spammerne en tjeneste ved å bekrefte at man har en aktiv email-adresse. Disse har høyere markedsverdi enn de som ikke er bekreftet... ;)

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Når det gjelder Telenor, så har de nok spamfiltre virksomme, men de kan ikke skru disse til for hardt, da det fort vil medføre at mail som skal fram mottaker blir fanget opp.

Er nok ikke der hunden ligger begravd, men heller at de vil melke kundene for kr.29/mnd.

http://www.telenor.no/privat/internett/tje...ilter/index.jsp

Hadde med andre ord ikke vært noe problem for Telenor siden de allerede har verktøyet, og enable dette filteret default for alle kunder. (evt. reservasjonsrett for de som av en eller annen grunn ikke vil ha det)

Til og med gratistjenester som Hotmail osv. vasker e-post uten å ta betalt, så dette er knipent av Telenor.

Lenke til kommentar

Er nok ikke der hunden ligger begravd, men heller at de vil melke kundene for kr.29/mnd.

http://www.telenor.no/privat/internett/tje...ilter/index.jsp

Hadde med andre ord ikke vært noe problem for Telenor siden de allerede har verktøyet, og enable dette filteret default for alle kunder. (evt. reservasjonsrett for de som av en eller annen grunn ikke vil ha det)

Til og med gratistjenester som Hotmail osv. vasker e-post uten å ta betalt, så dette er knipent av Telenor.

Hotmail er vel kanskje verdens beste eksempel på uansvarlig SMTP serving! Man kan si mangt om Telenor og andre ISP'er, men at de faktisk tar ansvar for hva som sendes ut gjennom deres mailservere skal de ha ros for. Hotmail er og blir internetts største søpplekasse og her hos meg er det domenet fullstendig blokkert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...