PCJunkie Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 PC deler i siggen, men her er problemet. Jeg har nettopp startet opp den "nye" PC-en og alt funker fint, unntatt at når jeg slår på PC-en blir skjermen svart, eller den bare holder seg svart. Ser ut som om det ikke er noe signal eller jeg vet ikke helt.. >.< Leverte nettopp inn hovedkortet inn til Netshop og de oppdaterte Biosen osv, kanskje det har noe med det å gjøre? Vil bare ha hoved maskinen up and running. Siden jeg sitter på "gamle" PC-en. - Takk for forslag osv. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) alt sitter som det skal? du har koblet på ekstra strøm til skjermkort dersom dette kreves? du kan dette med å bygge PC-er? litt letter å stille rett spm vist vi vet det ( : Endret 29. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Jada har erfaring med å bygge PC-er, er kanskje ikke den beste men har satt denne PC-en og mange andre sammen før uten noe feil. Og ja selvfølgelig er alt riktig plugget i, og jeg har prøvd med et alternativt skjermkort. Edit: Ram brikkene er helt nye, fra i dag faktisk. Så kanskje de er defekte? Endret 29. juli 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) da vet vi hvor vi står ^^ og det ble plutselig litt verre. du har funnet ut at det ikke er skjermkortet feilen ligger på. det enkleste da er å se om skjermen funker, men dette vat du sikkert fra før av. så det virker sansynlig at det er hovedkortet feilen ligger på. bios var oppdatert? edit: er langt fra noen ekspert. lar vente på meg og ser hva andre sier før jeg "synser" noe mer Endret 29. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Ja i følge netshop så oppdaterte de biosen, når PC-en ikke ville boote opp fra USBFinal. Skjermer funker helt perfekt, sitter og bruker den nå på andre PC-en. Så.. Derfor har jeg ingen anelse hva som er galt. Edit: Ja det virker jo som om det er hovedkortet siden det har vært feil med det før. Men Netshop fant ikke noen feil, ikke engang med USBFinal som var grunnen til at jeg leverte det inn. Endret 29. juli 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 mulig dette bare er dumt, men: fysisk skade på komponent? Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Ikke som jeg vet, kan ikke se noe som virker galt, eller brukket. Så virker ikke sånn nei. :S Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Du kan prøve med bare ei rambrikke då. Sidan dei var heilt nye Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Du kan prøve med bare ei rambrikke då. Sidan dei var heilt nye oj! fikk ikke jeg med meg støttes.. Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Skal prøve det når jeg har fått våknet skikkelig, håper ikke det er rammen siden de som sagt er HELT nye.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) selvfølgelig håper du det er rammen! helt nye deler med feil får du byttet. rammen pleier som regel alltid å ha lengst garanti også. så.. vist noe først er ødelagt er det bare positivt vist det er rammen.. ikke så dyrt, lang garanti og ekstremt6 lett å skifte. klart du håper det er rammen Endret 31. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Croome Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det viktigste er jo å finne feilen uansett hva feilen er! Lenke til kommentar
shabador Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Noen som helst pip? Harddisk kverning? Etc? Om det ikke er det i det hele tatt, så er symptomene veldig like det som skjer om noen av kablene (power, hdd-led, etc) fra kabinettet er montert feil vei (+ går til -). Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Ingen spesielle lyder, alle kabler er plugget riktig i, har gjort det mange ganger før, og siden det er Rampage extreme så følger det med en liten bro mellom kablene og der du skal plugge de inn, så det er ikke problemet. Edit: Har ikke prøvd det med rammen enda, har ikke hatt tid. Så får se om det hjelper når jeg får testet. Endret 31. juli 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Noen som helst pip? Harddisk kverning? Etc? Om det ikke er det i det hele tatt, så er symptomene veldig like det som skjer om noen av kablene (power, hdd-led, etc) fra kabinettet er montert feil vei (+ går til -). Power knappen er kun en kortslutning, har ingenting å si hvilken vei den står. Samme med reset. Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Da er PC-en oppe og går, sitter på den nå. Det var bare rammen som var defekt, så får bare levere inn til Komplett igjen. Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Takker for alt hjelp, og forslag osv. Greit å ha et sted å hendvende seg til i slike situasjoner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå