Gå til innhold

Feilkode Err 05 på Canon 50D?

Anbefalte innlegg

Heisann , jeg har fått opp en feilkode når jeg skal aktivere pop up blitzen som gjentaes hver gang selv om jeg har gjort kameraet strømløst flere ganger.

Jeg har ekstern blitz slik at det ikke er noen krise , men alt skal jo virke.

Har hatt kameraet et halvt år fra det var nytt.

Kjøpt hos Japan photo slik at jeg kan levere det inn her i byen , men jeg tenkte å spørre om noen av dere har hatt tilsvarende problem og hvordan dere løste det?

Meldingen som kommer opp etter tre klikk er :

Err 05 : "Funksjonen til innebygget blitz ble forstyrret , slå strømbryter til off og on igjen"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer popup blitsen opp? Om den ikke gjør det hjelp den opp, ellers er det pga blitskoblingen (er en spak/tapp på blits hotshoe'en som indikerer om noe er festet, den kan henge fast).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hei, skal ikke si jeg har svaret på akkurat den der, (vi har forresten et snakke-tråd som har vært nyttig for 50D), men da jeg fikk slik err greie på mitt, var det noe som kom bort da jeg tok ned den nye Firmware for kameraet. Den så ut til å være nødvendig å ha, men den har du vel tatt ned etter at du kjøpte kameraet...

RandiA

Lenke til kommentar

Takk for info folkens , jeg får nok levere det inn til Japan Photo når jeg kommer fra ferie.

Jeg har ikke hatt dette problemet på mitt tidligere 10D eller 30D.

Jeg vet om erfaringstråden til 50D som går siden jeg selv har skrevet der , men visste ikke om dette passet inn der.

Kanskje det hadde passet der.

Skal uansett gi en lyd etter besøket hos JP-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...