RandiA Skrevet 21. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Likte croppet versjon, fascinerende syn. Er det derfra opiumen kommer?! Jo, de dyrkes enkelte steder for det også ja RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Så det er det Randi driver på med på si' Flotte bilder av en blomst jeg liker. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Bilde 22– 22.august: Geranium Phaeum ”Samabor”Selv om det var i kveldingen, var lyset ganske bra, så jeg prøvde med veldig liten blenderåpning. (Variasjon skulle være en av mine utfordringer i Augustfesten). Jeg er ganske fornøyd med fokusering og skarphet her, begynner å bli litt mer vant til det nye objektivet. Så i etterkant at motivet virket litt ”oppstilt”, men det er faktisk tatt ute i sine naturlige omgivelser, synes jeg fikk skilt en blomst fra omgivelsene bra her. Exif:0.5 – 20.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -2/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Bilde 23 – 23.august: Smart med tele-objektiv på sykkeltur (Tatt i betraktning en avstand på ca 150-200 meter så synes jeg ikke det ble så verst) Har hørt folk ”går på veggen” ja, men her er en som tisser på veggen. Exif:1/200 – 7.1 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S55-250mm f/4-5.6 IS Focal Length:250.0 mm Guess What: RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Guess What -- noooo vart æ skræmt, ja... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 :!: :!: hadde akkurat deg i tankene ja, Gia. Den der satt ved siden av dørkarmen da jeg kom hjem fra turen, men jeg byttet fra tele til den nye Sigma'n..så jeg må da si jeg har greid å oppfylle kravet om "variasjon" en del. Har jo variert både med objektiver og motiver. (Selv om det har litt slagside mot planter da...synes forresten motivet i dag var litt søtt jeg...ja ikke det i spoiler da) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Bilde 24 – 24. august: Brygger ved Nidelven Har ikke fotografert denne bryggerekken før, i hvert fall ikke fra denne vinkelen. Egentlig mange fine brygger i Trondheim. Skulle hatt med tele’n i dag også, men hadde bare normalzoom Exif:1/250 – 8.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens: Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 Focal Length:50.0 mm Alternativt: Bryggespeiling RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Fine brygger i Trondheim også ja..... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Fine bryggen. Peppes kunne godt spart seg for logoen - og - brenner det baki der? Fine bryggen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Fine bryggen. Peppes kunne godt spart seg for logoen - og - brenner det baki der? Fine bryggen. Ja, skjemmer litt den "Logoen" på de fine bryggene....og det var visst et lite "bål " der borte ved Gamle Bybro ja.. RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Fine bryggen. Peppes kunne godt spart seg for logoen - og - brenner det baki der? Fine bryggen. Ja, skjemmer litt den "Logoen" på de fine bryggene....og det var visst et lite "bål " der borte ved Gamle Bybro ja.. RandiA Har vel sett støggere skilt en Peppes sine da..... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Flott brygge! Akkurat fra den vinkelen var jeg vitne til en speedbåt som eksploderte, og slynget 3-4 mennesker opp i luften. Sjokkbølgen rev meg nesten overende. Båten drev i fyr og flamme nedover elva, og la seg intil Royal Garden som fikk svidd fasaden før båten sank. Alle ombord overlevde. Akkurat denne dagen hadde jeg lagt igjen kameraet hjemme.. Dette var en total avsporing. Endret 25. august 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 .. Dette var en total avsporing. Helt OK, fint å holde seg litt orientert om livet på/ved elven og bryggene RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 (..) Akkurat denne dagen hadde jeg lagt igjen kameraet hjemme.. (..) ..Og dette tror du hadde skjedd hvis du hadde hatt med deg kameraet? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Neppe.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Bilde 25 – 25. august: Midtsanden Var en liten rekognoseringstur til Midtsandtangen, Malvik. Her har det i flere årtier vært militært område, men endelig er det frigjort og arbeid foregår for å gjøre det til et åpnet friluftsområde. Her tror jeg det blir veldig fint, men arbeidet med anlegget er så vidt påbegynt…anleggsvirksomhet kan skimtes i bildet. Exif:1/200 – 7.1 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S55-250mm f/4-5.6 IS Focal Length:65.0 mm Litt av den fine stranden…men det står mange militære bygninger igjen..: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Fin komposisjon med det blå huset nede i hjørnet. Ser at du slet med lyset i dag du også. Fikk like blass himmel selv. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Fin komposisjon med det blå huset nede i hjørnet. Ser at du slet med lyset i dag du også. Fikk like blass himmel selv.Tom Ja, men den var ikke utbrent, sjekket det. Rart himmelen ble slik, det var 26 grader og sol. Kanskje litt varm-dis det der. Ser slik ut på enkelte av de andre bildene. (De blå husene var litt spesielle, uten vinduer, det var flere av de...tror det må være noe lagrings-sted jeg.) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Bilde 26– 26.august: Humlen og Scabiosa’n Denne humlen hadde overspist pollen slik at den var omtrent halvdød og orket nesten ikke bevege seg – i lange tider holdt den til på denne Scabiosa’n Exif:1/30 – 9.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Her drunker den nesten i matfatet: RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Bilde 27– 27.august: Pelargonium peltatum Exif:1/50 – 5.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Hvis det ikke hadde vært så ufokusert, hadde jeg heller valgt denne som dagens…: RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå