Bruker-88036 Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Nytt objektiv ja.. da går det vel fra bra til enda bedre med blomstene for fremtiden regner jeg med, det blir gøy å følge med.. Jeg likte det bildet av de i regn. Også syns jeg det siste her var så sommerlig pent med den skarpe gule fargene og den klare blomsterflua. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Nytt objektiv ja.. da går det vel fra bra til enda bedre med blomstene for fremtiden regner jeg med, det blir gøy å følge med.. Jeg likte det bildet av de i regn. Også syns jeg det siste her var så sommerlig pent med den skarpe gule fargene og den klare blomsterflua. Jeg hadde ambisjoner om å komme på PetterAm-nivå(ved å kjøpe det objektivet), men det var nok ikke så lett...får bare prøve så godt jeg kan etter hvert. RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Nytt objektiv ja.. da går det vel fra bra til enda bedre med blomstene for fremtiden regner jeg med, det blir gøy å følge med.. Jeg likte det bildet av de i regn. Også syns jeg det siste her var så sommerlig pent med den skarpe gule fargene og den klare blomsterflua. Jeg hadde ambisjoner om å komme på PetterAm-nivå(ved å kjøpe det objektivet), men det var nok ikke så lett...får bare prøve så godt jeg kan etter hvert. RandiA Det klarer du nok ganske snart tipper jeg:-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Det klarer du nok ganske snart tipper jeg:-) Nei, du har nok for stort forsprang til det nå ja...hadde så mye humler, blomsterfluer og annet surrende i solen i dag, men de fløy jo hit og dit så fort at jeg rakk ikke å fokusere...da var det vel enklere med den i-hjel-slåtte du hadde i dag :!: Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Det klarer du nok ganske snart tipper jeg:-) Nei, du har nok for stort forsprang til det nå ja...hadde så mye humler, blomsterfluer og annet surrende i solen i dag, men de fløy jo hit og dit så fort at jeg rakk ikke å fokusere...da var det vel enklere med den i-hjel-slåtte du hadde i dag :!: I solen...? Hva er det? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Har dere ikke sol da? Fint vær her i dag...i formiddag var det nesten for mye sol til å fotografere... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. august 2009 Rapporter Del Skrevet 16. august 2009 Har dere ikke sol da? Fint vær her i dag...i formiddag var det nesten for mye sol til å fotografere... Hva var det værdamen sa om helgeværet nå igjen...."til dels store nedbørsmengder" Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2009 Bilde 16– 16.august: Pelargonium zonale Legger inn et i dag også, det er hastverk, dagen har vært trøblete fra morgen og til natt....datatrøbbel. Så jeg arbeider fra en ekstra krise-laptop. Foto har ikke vært prioritert i dag. Exif: 1/160– f/5.0 - ISO 200 Exposure Compensation:-1/3 Lens:150mm AF Mode:Manual focusing RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 Bilde 17 – 17.august: ”Blomsterflue på fargeklatt” Begynner å kjenne Sigma’n litt bedre nå. Blomsterflue i dag også, men det var med hensikt, for de sitter så mye roligere enn andre insekter. Og jeg synes den ble bra klar og fin, spesielt på større bilde. Exif:1/125 – 4.5 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Mer øving i dag: Rosekosere, og frøgjemmer på Scabiosa Lenke til kommentar
ingerlisewalle Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Likte kjempe godt at du hadde en annen bakgrunn enn grønn! Supert, skarpt og fint. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Fin, ja. Enig i at det er stilig med den røde blomsten som bakgrunn. Chilener'n som bakgrunn neste sommer? :!: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Bilde 18– 18.august: Fluen Det går i insekter for tiden, tar tid å øve inn ny-objektivet, så jeg stiler ikke mot Petteram-høyder akkurat :!: Exif:1/100 – 5.6 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro The Beast and The Beauty: RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 "Back to Basics"... Bilde 19– 19.august: Astrantia major rubra – ikke rubra mer, men brun En vissen Astrantia kan også være vakker, men den bærer umiskjennelig noe høstlig med seg. Exif:0.3 – 9.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Flua var kanskje litt vel hardt behandlet, men dagens høstblomst var fin - veldig fin også som høstlig og vissen.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Takk for det, Trondster...du har nok helt rett...flua var så absolutt en nødløsning, litt hektet på å legge ut ett hver dag, og i går var ikke dagen hverken for tid eller motiv eller inspirasjon. Men denne Astrantia'n (Stjerneskjerm) har jeg lagt ut før i dens praktfulle røde farge på høysommeren, så oppdaget jeg den i dag i sin høstprakt, og jeg syntes den brun-gylne fargen var nesten like vakker. I virkeligheten er den enda vakrere enn på bildet. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Bilde 20– 20.august: ”Paprika går til så mangt” (se spoiler) Exif:0.6 – f/14.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro (For eksempel dette:) RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Likte høstblomsten. Hvordan ser chilener'n ut nå? Det lurer jeg på. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Likte høstblomsten.Hvordan ser chilener'n ut nå? Det lurer jeg på. Tror den har frø nå, burde kanskje samlet noen, skal huske å se.... Randi Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Bilde 21– 21.august: Papave somniferum Exif:1/8 – 8.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Poppy Lover: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Likte croppet versjon, fascinerende syn. Er det derfra opiumen kommer?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå