Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Augustfest 2009 - RandiA – Fotoglede i trivelige Trøndelag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nytt objektiv ja.. da går det vel fra bra til enda bedre med blomstene for fremtiden regner jeg med, det blir gøy å følge med.. Jeg likte det bildet av de i regn. Også syns jeg det siste her var så sommerlig pent med den skarpe gule fargene og den klare blomsterflua.

Jeg hadde ambisjoner om å komme på PetterAm-nivå(ved å kjøpe det objektivet), men det var nok ikke så lett...får bare prøve så godt jeg kan etter hvert.

RandiA

Lenke til kommentar
Nytt objektiv ja.. da går det vel fra bra til enda bedre med blomstene for fremtiden regner jeg med, det blir gøy å følge med.. Jeg likte det bildet av de i regn. Også syns jeg det siste her var så sommerlig pent med den skarpe gule fargene og den klare blomsterflua.

Jeg hadde ambisjoner om å komme på PetterAm-nivå(ved å kjøpe det objektivet), men det var nok ikke så lett...får bare prøve så godt jeg kan etter hvert.

RandiA

Det klarer du nok ganske snart tipper jeg:-)

Lenke til kommentar

Nei, du har nok for stort forsprang til det nå ja...hadde så mye humler, blomsterfluer og annet surrende i solen i dag, men de fløy jo hit og dit så fort at jeg rakk ikke å fokusere...da var det vel enklere med den i-hjel-slåtte du hadde i dag :!:

Lenke til kommentar

Nei, du har nok for stort forsprang til det nå ja...hadde så mye humler, blomsterfluer og annet surrende i solen i dag, men de fløy jo hit og dit så fort at jeg rakk ikke å fokusere...da var det vel enklere med den i-hjel-slåtte du hadde i dag :!:

I solen...? Hva er det? :hmm:

Lenke til kommentar

Bilde 16– 16.august: Pelargonium zonale

Legger inn et i dag også, det er hastverk, dagen har vært trøblete fra morgen og til natt....datatrøbbel. Så jeg arbeider fra en ekstra krise-laptop. Foto har ikke vært prioritert i dag.

post-92574-1250462685_thumb.jpg

Exif: 1/160– f/5.0 - ISO 200

Exposure Compensation:-1/3

Lens:150mm

AF Mode:Manual focusing

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 17 – 17.august: ”Blomsterflue på fargeklatt”

Begynner å kjenne Sigma’n litt bedre nå. Blomsterflue i dag også, men det var med hensikt, for de sitter så mye roligere enn andre insekter. Og jeg synes den ble bra klar og fin, spesielt på større bilde.

post-92574-1250541574_thumb.jpg

Exif:1/125 – 4.5 – ISO 100

Exposure Compensation: -1/3

Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

Mer øving i dag: Rosekosere, og frøgjemmer på Scabiosa

post-92574-1250541594_thumb.jpgpost-92574-1250541624_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bilde 18– 18.august: Fluen

Det går i insekter for tiden, tar tid å øve inn ny-objektivet, så jeg stiler ikke mot Petteram-høyder akkurat :no: :!:

post-92574-1250631997_thumb.jpg

Exif:1/100 – 5.6 – ISO 100

The Beast and The Beauty:

post-92574-1250632009_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar

"Back to Basics"... :yes:

Bilde 19– 19.august: Astrantia major rubra – ikke rubra mer, men brun

En vissen Astrantia kan også være vakker, men den bærer umiskjennelig noe høstlig med seg.

post-92574-1250680030_thumb.jpg

Exif:0.3 – 9.0 – ISO 100

RandiA

Lenke til kommentar

Takk for det, Trondster...du har nok helt rett...flua var så absolutt en nødløsning, litt hektet på å legge ut ett hver dag, og i går var ikke dagen hverken for tid eller motiv eller inspirasjon. Men denne Astrantia'n (Stjerneskjerm) har jeg lagt ut før i dens praktfulle røde farge på høysommeren, så oppdaget jeg den i dag i sin høstprakt, og jeg syntes den brun-gylne fargen var nesten like vakker. I virkeligheten er den enda vakrere enn på bildet.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...